arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۰۹۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۴ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۰
ادعای جدید امریکا:

توافق محرمانه و سری ایران با القاعده!

دولت آمریکا ایران را متهم کرد که در یک توافق مخفیانه و سری با شاخه‌ای از القاعده، برای عضوگیری و جمع‌آوری پول، تسهیلات در اختیار آن می‌گذاشته تا برای حمله در افغانستان و پاکستان استفاده شود!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دولت آمریکا ایران را متهم کرد که در یک توافق مخفیانه و سری با شاخه‌ای از القاعده، برای عضوگیری و  جمع‌آوری پول، تسهیلات در اختیار آن می‌گذاشته تا برای حمله در افغانستان و پاکستان استفاده شود!

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است که با فاش شدن این توافق پنهانی در عملیات القاعده اختلال به وجود خواهد آمد چراکه ایران به موجب این توافق نقطه مهم ترانزیت پول و دسترسی افراط‌گرایان به افغانستان و پاکستان بوده است!

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است: این شبکه همچون شاهرگی است که القاعده از طریق آن پول، افراد کاربلد و عملیاتی از سراسر خاورمیانه به جنوب آسیا انتقال می‌دهد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی است سرکرده این گروه، شخصی به نام  عزالدین عبدالعزیز خلیل تحت عنایت‌های مقام‌های تهران، در ایران فعالیت می‌کرده و منابع مالی جمع‌آوری شده در  جهان عرب را  به رهبران ارشد القاعده در پاکستان انتقال می‌داده است.

بنا به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا، عزالدین عبدالعزیز خلیل به مدت شش سال در داخل مرزهای ایران فعالیت می‌کرده است!

وزارت خزانه‌داری آمریکا شخص دیگری به نام عطیه  عبدالرحمن را مشمول تحریم‌های خود قرار داده که به گفته این وزارتخانه فرستاده اسامه بن لادن در ایران بوده است! وی پیش از این، یکی از فرماندهان القاعده در مناطق عشیره‌نشین پاکستان بوده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هيچ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۷
4
2
اين دولت امريكام خيلي ديگه داره پر رو ميشه ها
بن لادن با ايران دوست بود مغز ... خورده بود تو پاكستاني بمونه كه امريكا مدام هرجاشو دوس داره سرك ميكشه؟؟ البته اگه بن لادن بود ..
خو بجاي فرستاده خودش ميومد بين 70 ميليون قايم ميشد .
الانشم بين چند ده ميليون تو يه گوشه از دنيا قايم شده
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
1
0
من موافق هستم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
1
1
امریکا کارش همینه هرغلطی خودش بکنه گردن این واون میندازه مثل حمله به برجهای دو قلو.
نظرات بینندگان