arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۱۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۲ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۰

معرفي ارزان ترين هاي بازار اجاره مسکن

در بين گراني و توقع هاي بي حد و مرز مالکان در بازار اجاره واحدهاي مسکوني اکثر مناطق تهران، هنوز هم مي توان واحدهايي را پيدا کرد که نرخ اجاره شان کمتر از حباب بازار پيشنهاد مي شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : دنیای اقتصاد: در بين گراني و توقع هاي بي حد و مرز مالکان در بازار اجاره واحدهاي مسکوني اکثر مناطق تهران، هنوز هم مي توان واحدهايي را پيدا کرد که نرخ اجاره شان کمتر از حباب بازار پيشنهاد مي شود.

 اگرچه برخي از اين واحدها با کمبود امکانات رفاهي (پارکينگ، انباري، آسانسور، بالکن و غيره) مواجه هستند، اما مشاوران يا کارشناسان بازار، اجاره بهاي اين دسته از واحدها را در مقايسه با واحدهاي مشابه با وجود نواقص، ارزان تلقي مي کنند.

    ستون امروز نبض بازار به معرفي تعدادي از واحدهاي مسکوني که نرخ اجاره شان منصفانه است، پرداخته که بدين شرح است:

    در منطقه سعادت آباد، محدوده بلوار پاکنژاد اجاره بهاي يک واحد 93 متري با پارکينگ، انباري و آسانسور 20 ميليون تومان وديعه به همراه 700 هزار تومان اجاره ماهانه است در حالي که نرخ اجاره واقعي اين واحد مسکوني 18 ميليون تومان وديعه و يک ميليون و 117 هزار تومان اجاره ماهانه عنوان شده است .

    همچنين يک واحد 80 متر مربعي در بلوار پروين واقع در تهرانپارس با شرايط 24 ميليون تومان وديعه و 150 هزار تومان اجاره ماهانه به بازار اجاره عرضه شده که اين واحد مسکوني از کليه امکانات بهره مند و عمر بناي آن 8 ساله است، اما نرخ اجاره واحدهاي مشابه اين واحد مذکور در بازار مجازي معاملات مسکن (ايران فايل) 11 ميليون تومان وديعه به همراه 713 هزار تومان اجاره ماهانه تخمين زده شده است.

    از سوي ديگر 20 ميليون تومان وديعه به اضافه 650 هزار تومان اجاره ماهانه، اجاره بهاي يک واحد 90 متري در بلوار فردوس محدوده شقايق جنوبي اعلام شده است در حالي که نرخ اجاره کارشناسي شده براي اين واحد، 14 ميليون تومان وديعه و 877 هزار تومان اجاره ماهانه است. اين واحد مسکوني در طبقه دوم و از امکانات پارکينگ، انباري، آسانسور، بالکن و حياط برخوردار است.

    علاوه براين حوالي خيابان نخجوان واقع در نياوران، نرخ اجاره واحدي 167 متري بدون پارکينگ و بالکن، 7 سال ساخت، 30 ميليون تومان وديعه به همراه يک ميليون و 500 هزار تومان اجاره ماهانه از سوي مالک پيشنهاد شده است، اما کارشناسان مسکن براين باورند که اجاره بهاي اين واحد با توجه به کامل نبودن امکاناتش، همچنان زير قيمت واقعي اعلام شده زيرا مبلغ وديعه اين واحد بايد 37 ميليون تومان و اجاره ماهانه آن 2 ميليون و 270 هزار تومان باشد.

    از طرف ديگر مالکي نرخ اجاره واحد 100 متري خود را در خيابان دولت 10 ميليون تومان وديعه و 650 هزار تومان اجاره ماهانه تعيين کرده، اما ارزش حقيقي اين واحد مسکوني 18 ميليون تومان وديعه به اضافه يک ميليون و 130 هزار تومان اجاره ماهانه است و مالک دليل تعيين نرخ منصفانه را کمبود امکانات رفاهي واحدش اعلام کرد؛ چراکه فقط انباري شامل حال اين واحد مسکوني مي شود.

    اجاره بهاي واحد ديگري با متراژ 87 مترمربع در جنت آباد، 7 ميليون تومان وديعه و 750 هزار تومان اجاره ماهانه اعلام شده است. اين واحد مسکوني از امکاناتي همچون پارکينگ، انباري، بالکن و حياط برخوردار بوده اما عمر اين بنا 11 سال است با اين حال طبق گفته مشاوران املاک فعال در محله چهارباغ جنت آباد نرخ اجاره اين واحد بايد 12 ميليون تومان وديعه و 750 هزار تومان اجاره ماهانه باشد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
0
2
آخه ایران فایل ماخذ درست و حسابی و قابل اطمینانی نیست ! کرایه و محلیت کوچه به کوچه فرق می کند بعنوان مثال در بزرگراه رسالت ، دوم مجیدیه شمالی اولین کوچه سمت راست با تمام منطقه و حتی کوچه های روبرویش متری یک تا یک و نیم میلیون تومان فرق می کند در تهرانپارس هم نمونه های مشابه زیادی وجود دارد!!!
نظرات بینندگان