arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۳ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۰

ديدار فرزندان امام موسي صدر و دكتر شريعتي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
همسر و فرزندان دكتر شريعتي چهارم مرداد ميهمان خانواده امام موسي صدر در مؤسسه فرهنگي تحقيقاتي امام موسي صدر در تهران بودند و ساعاتي را به گفت‌وگو و يادآوري خاطرات گذراندند.

به گزارش انتخاب به نقل از روابط عمومي مؤسسه فرهنگي تحقيقاتي امام موسي صدر، اين ديدار صميمي چهارم مرداد با حضور پوران شريعت رضوي همسر دكتر شريعتي، احسان شريعتي، سوسن شريعتي و سارا شريعتي، فرزندان دكتر علي شريعتي و نيز خانم‌ها حورا و مليحه صدر فرزندان امام موسي صدر و مهدي فيروزان، داماد و خواهرزاده امام موسي صدر برگزار شد.

در اين ديدار دو خانواده با يادآوري خاطرات مشترك خود در سال‌هاي حضور امام موسي صدر، بر ضرورت محافظت از ميراث فكري امام موسي صدر و دكتر علي شريعتي تأكيد كردند و ابراز اميدواري كردند كه راه اين دو متفكر ايراني و انديشه آنان بدور از تعصب و با واقع‌بيني شناخته شود تا راهگشاي مشكلات امروز جامعه باشد. در اين جلسه شريعت رضوي همسر دكتر شريعتي، با بزرگداشت ياد و خاطره امام موسي صدر گفت: ما همه امام موسي صدر را دوست داشتيم و ايشان كمك‌هاي بزرگي به ما كردند.

او گفت: آخرين باري كه من امام موسي صدر را ديدم، شايد آخرين روز آزادي ايشان بود كه من امام موسي صدر و شيخ يعقوب را در زينبيه ديدم و امام صدر به من گفتند كه ما فردا عازم ليبي هستيم. با من خداحافظي كردند و من چند روز ديگر سوريه بودم و وقتي به پاريس آمدم، ديدم همه نگران هستند و گفتند كه خبري از امام صدر نيست.

در اين ديدار كه در آن اعضاي مؤسسه فرهنگي تحقيقاتي امام موسي صدر نيز حضور داشتند، هم‌چنين فرزندان دكتر شريعتي به بازگويي خاطرات خود از امام موسي صدر خصوصاً در ايام پس از درگذشت دكتر شريعتي و حمايت‌هاي امام صدر از خانواده دكتر شريعتي پرداختند.خانواده‌هاي امام موسي صدر و دكتر شريعتي، در گفت‌وگوي تفصيلي كه درباره انديشه‌هاي امام صدر و دكتر شريعتي داشتند، تلاش براي شناساندن امام موسي صدر به جامعه و تأكيد بر مشتركات دو ميراث فكر دكتر شريعتي و امام موسي صدر را از ضرورت‌هاي كاري دو خانواده و نيز مؤسسه فرهنگي تحقيقاتي امام موسي صدر در تهران دانستند.
نظرات بینندگان