arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۲۹۶۸
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۹ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۶

مقامات آمریکایی: کره شمالی به زودی یک موشک دیگر پرتاب می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مقامات آمریکایی اعلام کردند که کره شمالی احتمالاً ظرف چند روز آینده یک موشک دیگر پرتاب خواهد کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، مقامات دفاعی آمریکا روز سه‌شنبه (دیروز) اعلام کردند که ارتش آمریکا احتمال می‌دهد که ظرف چند روز آینده، کره شمالی یک آزمایش موشکی دیگری را انجام دهد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد، آمریکا نظارت و جاسوسی از کره شمالی را افزایش داده است و مشاهده کرده است که یک سکوی پرتاب موشک جابجا شده است و همچنین یک جایگاه اختصاصی در شهر ساحلی «وونسان» واقع در کره شمالی در حال ساخت است.

این مقامات آمریکایی اعلام کردند که جاسوسی جدید آمریکا از کره شمالی شامل استفاده از ماهواره‌ها، پهپادها و هواپیماها می‌شود.

کره شمالی اعلام کرده است که در مراحل نهایی تولید یک موشک بالستیک بین‌قاره‌ای مجهز به یک کلاهک هسته‌ای است که قابلیت رسیدن به خاک آمریکا را دارد.

کارشناسان می‌گویند که احتمالاً کره شملای در چند سال آینده به چنین قابلیتی دست یابد.

روز شنبه هفته جاری، کره شمالی یک شکل جدیدی از موتور فشار قوی موشک را آزمایش کرد که مقامات این کشور این آزمایش را پیشرفتی برای برنامه فضایی خود دانستند.

مقامات آمریکایی روز سه‌شنبه اعلام کردند که نوع پرتاب موشک که قرار است صورت بگیرد مشخص نیست.

«شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید روز گذشته، تهدیدهای کره شمالی را «عمیق و تنش زا» خواند و یکی از مقامات شورای امنیت ملی کاخ سفید در یک کنفرانس هسته‌ای اعلام کرد که دولت دونالد ترامپ در حال بازبینی سیاست‌های آمریکا در قبال کره شمالی است.
نظرات بینندگان