arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۳۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۴ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۰

علت عدم تشکیل هیئت امنای دانشگاه آزاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گذشت بیش از سه ماه از تکمیل ترکیب جدید هیئت امنای دانشگاه آزاد و بی خبری از تشکیل جلسه این هیئت، منجر شد تا بالاخره رئیس هیئت نظارت و ارزیابی شورای عالی انقلاب فرهنگی علت عدم تشکیل جلسه هیئت امنای جدید دانشگاه آزاد را تشریح کند.

به گزارش انتخاب، حسن غفوری‌فرد در پاسخ به مهر در این باره گفت: "دکتر احمدی‌نژاد رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی هنوز آن سه نفری که به عنوان اعضای هیئت امنا انتخاب شده‌اند را ابلاغ نکرده‌اند."

رئیس هیئت نظارت و ارزیابی شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به اینکه "آیا دکتر احمدی‌نژاد این سه عضو جدید هیئت امنای دانشگاه آزاد را باید به دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ می‌کرد" به مهر گفت: "بله، دکتر احمدی‌نژاد هنوز ابلاغ نکرده‌اند."

غفوری‌فرد افزود: "اما اعضای دیگر آنها مثل اینکه تشکیل جلسه می‌دهند. البته این جلسات چون بدون حضور آن سه نفر برگزار می‌شود رسمیتی ندارد. اما شنیده‌ام بقیه افراد تشکیل جلسه می‌دهند."

رئیس هیئت نظارت و ارزیابی شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به اینکه "یعنی دانشگاه آزاد منتظر ابلاغ دکتر احمدی‌نژاد است تا آن سه نفر را به جلسات هیئت امنا دعوت کند؟"خاطرنشان کرد: "اگر آن سه نفر هم به این جلسات دعوت شوند ان شاء الله جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد رسمی می‌شود."

سه نفری که رئیس هیئت نظارت و ارزیابی شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌گوید چه کسانی هستند

شورای عالی انقلاب فرهنگی در اولین جلسه این شورا در دهه 90 که سه شنبه 23 فروردین ماه 90 برگزار شد از میان 22عضو هیئت علمی پیشنهادی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام به انتخاب 3 نفر از آنها برای عضویت در ترکیب جدید هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی کرد. فرهاد دانشجو، بهمن یزدی صمدی و فریدون عزیزی بر اساس نتیجه انتخابات برگزار شده در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی در ترکیب جدید هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی جای گرفتند.

بر طبق این گزارش، هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی نیز با تشکیل جلسه در هفتم اردیبهشت ماه 90 و بررسی گزینه های موجود، آیت الله هاشمی رفسنجانی، سید حسن خمینی و حمید میرزاده را برای عضویت در هیئت امنای دانشگاه آزاد معرفی کرد تا ترکیب هیئت امنای دانشگاه آزاد کامل شود.

همچنین براساس ماده 10 اساسنامه جدید دانشگاه آزاد اسلامی اعضای هیئت امناء عبارتند از 3 نفر از اعضای هیئت علمی تمام وقت دانشگاه‌ها در مرتبه دانشیاری و یا بالاتر به پیشنهاد و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، 3 نفر از اعضای هیئت مؤسس که حتماً یک نفر از آنها روحانی باشد، وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا نمایندگان آنها، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یا معاون وی، رئیس دانشگاه (دبیر هیئت امناء).

به این ترتیب بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با 10 نفر باید تشکیل شود که رئیس هیئت نظارت و ارزیابی شورای عالی انقلاب فرهنگی دلایل عدم تشکیل جلسه هیئت امنای جدید را تشریح کرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
0
0
يعني يه روزي مياد كه دانشگاه آزاد بدون جاسبي داشته باشيم ؟ باور نميكنم !!!
نظرات بینندگان