arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۳۴۵
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۴ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۰

استقبال حسین رضازاده از حضور زنان در وزنه برداری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حسين رضازاده با بيان اينکه فدراسيون وزنه برداري از حضور بانوان در اين رشته ورزشي استقبال مي کند، از تلاشهاي صورت گرفته جهت صدور مجوز حضور بانوان محجبه در ميادين بين المللي صحبت کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از روابط عمومي فدراسيون وزنه برداري، رئيس فدراسيون وزنه‌برداري کشورمان با اشاره به حضور يک زن مسلمان در مسابقات داخلي آمريکا و بازتاب گسترده آن خاطرنشان کرد: «من به عنوان نماينده ايران و چندين كشور مسلمان با يكديگر طرح‌هايي را براي چگونگي حضور دختران و زنان محجبه در رشته وزنه‌برداري ارايه داديم و اين طرح مورد بررسي هيات رييسه قرار گرفت و نهايتا با حمايت و پيگيري‌هاي مكرر اين طرح تاييد شد. جاي اميد است كه اين رشته وزنه‌برداري در كشور اسلامي ايران هم مورد توجه بانوان قرار بگيرد، البته اين بستگي به شرايط و قوانين كشور ما هم دارد، چراکه هر كشوري شرايط خاص خود را دارد.»

رئيس فدراسيون وزنه برداري کشورمان در ادامه با بيان اينکه پوشش اسلامي بانوان در رشته وزنه‌برداري بايد مورد تاييد داخلي قرار بگيرد و سپس نظر فدراسيون جهاني را جلب كرد، گفت: «اين كار نياز به برنامه‌ريزي بلندمدت و زمان دارد و به‌طور حتم در يك زمان كوتاه نمي‌توان اين پروژه را به پايان رساند. البته تاكنون هيچ درخواستي از سوي دختران ورزشكار ايران براي تشكيل رشته ورزشي وزنه‌برداري در بخش بانوان صورت نگرفته است و ما نمي‌دانيم آيا اين رشته مورد استقبال آنها قرار مي‌گيرد يا خير.»

رضازاده در پايان خاطرنشان کرد: « من تمام تلاش خود را براي تشكيل اين رشته ورزشي در بخش بانوان انجام خواهم داد و اميدوارم كه اين رشته از سوي ورزشكاران و مسوولان مورد حمايت قرار بگيرد. فدراسيون وزنه‌برداري از حضور بانوان در اين رشته استقبال مي‌كند.»
نظرات بینندگان