arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۳۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۴ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۰

کارگری که ۲۰ ماه حقوق نگرفته، چیزی برای از دست دادن نیز ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری تذکر معاون پارلمانی رئیس جمهور مبنی بر غیرقانونی بودن تذکرهای نمایندگان تاکید کرد: زمانی که مصوبه های دولت در استان ها اجرای نمی شود، ما مجبور به استفاده از ابزارهای قانونی خود هستیم.

به گزارش انتخاب؛ "جعفر قادری" در جلسه علنی امروز مجلس ـ یکشنبه ۹ مرداد ماه ـ در تذکری شفاهی و با استناد به بند ۱۱ ماده ۳۳ آیین‌نامه داخلی که در رابطه با حفظ شان و جایگاه مجلس است، گفت: معاونت پارلمانی رئیس جمهوری گفته بود که تذکرهای نمایندگان جایگاه قانونی ندارد.

وی افزود: زمانی که دولت مصوبات زیادی را در استان ها به تصویب می رساند ولی به اجرا درنمی آید، طبیعی است که ما از ابزارهایی مانند تذکر استفاده کنیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با بیان این که چندین سال است که استان فارس با خشکسالی درگیر است و مردم با مشکلات زیادی در روستاها و شهرها مواجهند، تاکید کرد: حتی آب شرب مردم هم تامین نشده است در حالی که ما این امکان را برای دولت فراهم کردیم که درصدی از بودجه را برای رفع نیازها مانند خشکسالی و جبران خسارت های ناشی از آن اختصاص دهد.

وی با تاکید بر این که دولت به این موضوع توجهی نمی کند، گفت: کارگران کارخانه آی،تی،آی و کارخانه هایی مشکل دارند، راهی ندارند جز آنکه به اینجا بیایند و جلوی مجلس  و ریاست جمهوری تجمع کنند.

قادری با بیان این که کسی که حدود ۲۰ و چند ماه حقوقی نگرفته باشد، چیزی برای از دست دادن ندارد، ادامه داد: دولت باید به آنها حق بدهد تا مشکلات حل شود.

وی افزود: همچنین در زمینه واگذاری مجدد تیم برق و تیم پیام مخابرات به وزارت نیرو و شرکت مخابرات هشدار می دهیم که این گونه با احساسات جوانان بازی نکنند.

به گفته این نماینده مردم شیراز، دولت اگر نمی تواند به لحاظ قانونی برای این تیم کاری بکند، تصمیمی هم برای واگذاری آنها نگیرد.

قادری همچنین در پایان تذکر خود به انتصاب استاندار جدید فارس اشاره و اظهار امیدواری کرد که او بتواند مسائل و مشکلاتی را که در طول این چند سال استان فارس با آن درگیر بوده است، سامان بدهد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
0
5
چه عجب یکی از نمایندگان شیراز هم نطق فرمودند!!!
هيچ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
0
1
پيغبر (ص) به مسلمونا چي گفته بودند؟
مزد كارگر رو بديد قبل اينكه چي بشه؟
20 ماه بشه؟
يا عرقش خشك بشه؟
واقعا مسلمونيم ما؟!
نظرات بینندگان