arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۳۵۱
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۴ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۰

تذکر توکلی به لاریجانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ساعت کار نمایندگان در ماه مبارک رمضان تغییر یافته و با یک ساعت جابه​جایی آغاز شده و به اتمام خواهد رسید.

به گزارش انتخاب به نقل از خبر؛ در جلسه غیرعلنی صبح امروز علی لاریجانی وضیح داد که ساعات کار مجلس به جای 8 تا 12 به 9 تا 13 تغییر خواهد یافت.

نخستین دستور کار جلسه علنی امروز مجلس، به رفع ایراد شورای نگهبان در خصوص قانون انتخابات مجلس بود که بر اساس آن، نمایندگان لیسانسه باز هم می​توانند در انتخابات مجلس نامزد شوند ولی این موضوع شامل حال نمایندگان میان دوره​ای نمی​شود. با این حال یکی از نمایندگان حامی دولت، رئیس و نایب رئیس مجلس را متهم کرد که به خاطر رفع مشکل دو سه نماینده میان دوره​ای باز هم به دنیال اصلاح قانون انتخابات مجلس​اند و آبروی مجلس را می​برند.

اظهارات وی با تذکر چندین باره لاریجانی مواجه شد که به او می​گفت در مذاکرات مجلس تعقل نکرده و متوجه نشده که مشکل نمایندگان میان دوره​ای لیسانسه برای نامزدی دوباره در انتخابات، همچنان به قوت خود باقی است.

احمد توکلی سپس در تذکری به رئیس مجلس گفت: اینکه هیات رئیسه قبل از اتمام وقت قانونی نماینده به هنگام ارائه تذکر با ادامه آن مخالفت کند، خلاف آئین‌نامه و مغایر با آبروی مجلس است. باید به نمایندگان اجازه داده شود تا از حق قانونی​شان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه هیات رئیسه باید آبروی مجلس را نگه دارد چرا‌که حرمت امامزاده به متولی آن است، به سخنان خود پایان داد.

گفتنی است، کوچک​زاده چندین بار در تذکرش اعلام کرد که مقام معظم رهبری به رئیس مجلس به خاطر اداره خانه ملت تذکر داده که لاریجانی هم پاسخ داد: اینگونه نیست و برخیدر مجلس می​خواهند مجلس را تخریب کنند. جهانبخش محبی​نیا عضو هیات رئیسه هم به این نماینده تهران تذکر داد که اتفاقا رهبر معظم انقلاب خواسته​اند تا به نمایندگانی که نظم مجلس را به هم می​ریزند تذکر داده شود.

مصطفی​ کواکبیان نماینده سمنان هم که از روز چهارشنبه هفته گذشته در نوبت تذکر بود، اظهار داشت: روز چهارشنبه هفته گذشته وزیر جهاد کشاورزی در صحن علنی گفت‌ که برخی از شما نامه‌هایی در حمایت از واردات داده‌اید که هنوز جوهر آن خشک نشده است؛ سؤال بنده این است که چرا کلی‌گویی می‌شود و چرا نام نمایندگان را نمی‌برند.

وی همچنین ‌خواستار اعلام اسامی کسانی که از طرح سؤال از رئیس جمهور انصراف داده و امضای خود را پس گرفته‌اند، شد. وی افزود: باید سؤال را در دستور کار قرار داده شود چرا‌که امروز عده‌ای قصد دارند که محمود کبیر را در مقابل داریوش کبیر قرار دهند.

رئیس مجلس نیز در پاسخ به این تذکر گفت: حالا کسی چیزی گفته و ما نباید هر که هر چی گفت را پاسخ دهیم.

نظرات بینندگان