arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۳۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۱ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۰

بهترين رستوران جهان تعطيل شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بهترين رستوران جهان در «اسپانيا» كه نقش چشمگيري در جذب گردشگران به اين كشور داشت، براي هميشه تعطيل شد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، در شرايطي كه صنعت گردشگري كشور اروپايي «اسپانيا» در سال‌هاي اخير و پس از بحران جهاني اقتصادي در شرايط مطلوبي قرار ندارد، بهترين رستوران جهان در اين كشور كه همواره نقش چشمگيري در جذب گردشگران به «اسپانيا» داشت، براي هميشه تعطيل شد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، رستوران «ال‌بولي» در شهر «روزز» در شمال شهر زيباي «بارسلون» در اسپانيا كه تنها شش ماه از سال باز است و سالانه حدود دو ميليون نفر را در ليست انتظار خود دارد، بهترين رستوران جهان بوده و مدير آن مجبور شده بدليل بحران اقتصادي درهاي آن را براي هميشه ببندد، اين در حالي است كه پيش‌بيني مي‌شود در سال جاري ميلادي در حدود ‌‌٥٤ ميليون گردشگر از اسپانيا بازديد كنند كه نسبت به سال گذشته ‌‌٥/٢ درصد افزايش را نشان مي‌دهد و مي‌تواند به ايجاد ‌‌١٠ هزار فرصت جديد شغلي در اين كشور منجر شود.

درآمدهاي حاصل از صنعت گردشگري در حدود ‌‌١١ درصد از توليد ناخالص داخلي (GDP) اسپانيا را به خود اختصاص داده و در سه ماهه نخست امسال نيز در حدود ‌‌٩ ميليون گردشگر به اسپانيا سفر كردند كه ركورد جديدي محسوب مي‌شود كه اين كشور را درميان پنج مقصد برتر گردشگري اروپا در رتبه نخست قرار داده است.

بخش اعظم گردشگران اسپانيا از آلمان و انگليس بوده‌اند، اين درحالي است كه در ماههاي اخير گردشگران اين كشور از كشورهاي عربي حوزه خليج فارس نيز رشد چشم‌گيري داشته است.

اسپانيا در بين كشورهاي عضو اتحاديه اروپا بيشترين شاغلان را در صنعت گردشگري داشته و به عنوان يكي از مقاصد برتر گردشگري جهان هر ساله ميزبان ميليون‌ها گردشگر از كشورهاي مختلف به ويژه انگليس، آلمان و فرانسه است، هم‌چنين هفت درصد از نيروي كار اين كشور نيز در صنعت گردشگري و يا صنايع مرتبط به كار اشتغال دارند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
PORTUGAL
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
0
1
گفتیم آخرش خود غربی ها از تحریم مقامات ایرانی ضرر میکنند !!! هی میگفتین چطور ؟؟!!!
نظرات بینندگان