arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۲۴۲
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۵ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۶

راز کشف جسد دختر جوان در بيايان شهريار فاش شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فردي با مراجعه به کلانتري 136 فرجام به مأموران اعلام کرد که دخترش به نام "زهرا . ح" (متولد 1366) طبق روال هر روز کاري براي رفتن به محل کارش از خانه خارج اما پس از پايان ساعت کاري خود ديگر مراجعتي به منزل نداشته و تلفن همراهش نيز خاموش شده است.
 
دختر جواني که توسط مردي به قتل رسيده بود، جسدش در بيابان‌هاي اطراف شهريار کشف شد.
فردي با مراجعه به کلانتري 136 فرجام به مأموران اعلام کرد که دخترش به نام "زهرا . ح" (متولد 1366) طبق روال هر روز کاري براي رفتن به محل کارش از خانه خارج اما پس از پايان ساعت کاري خود ديگر مراجعتي به منزل نداشته و تلفن همراهش نيز خاموش شده است.


با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع فقدان افراد و به دستور قاضي کشيک دادسراي ناحيه 27 تهران ، پرونده جهت رسيدگي در اختيار تيم فقدان پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
شاکي پرونده ( پدر فقداني ) پس از حضور در پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : دخترم کارمند بانک است و در حال حاضر در يکي از شعبات بانکي در خيابان شريعتي مشغول بکار است ؛ دخترم زهرا در يکم خرداد ماه طبق روال هر روز جهت رفتن به محل کارش از منزل خارج اما پس از آن ديگر خبري از وي نشد ؛ غيبت زهرا در حالي طولاني شد که او هروز در ساعت 16:00 به منزل باز مي گشت اما تا کنون از وي هيچ خبري نشده ، تلفن همراهش نيز خاموش است و پس از آن ديگر پاسخگوي تماس هاي مکرر ما نبود".


کارآگاهان پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ با حضور در محل کار فقداني ( شعبه بانک ) به تحقيق از مدير شعبه و ديگر همکاران وي پرداخته و اطلاع پيدا کردند که او ساعت 11:00 ، يکم خرداد ماه با گرفتن مرخصي از محل کارش خارج شده و پس از آن هيچ تماسي با همکاران و يا اعضاي خانواده اش نداشته است.


در ادامه رسيدگي به پرونده ، کارآگاهان اطلاع پيدا کردند که "زهرا . ح" چندي پيش قسمتي از پول حاصل از پس انداز کاري خودش به مبلغ 15 ميليون تومان را در فروردين سال جاري ( 1395 ) ، به پيشنهاد يکي از مشتريان بانک به نام غفورالدين . ن ( متولد 1357 ) در اختيار اين شخص گذاشته است و قرار بوده تا اين شخص اين مبلغ را بهمراه سود حاصل از کارکرد سرمايه گذري ظرف دو ماه به وي بازپرداخت کند که تاکنون اقدامي در اين خصوص از سوي غفورالدين انجام نشده است.


با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص هويت "غفورالدين . ن" و شناسايي محل کار وي در يک شرکت دامپروري در محدوده سيدخندان ، کارآگاهان به اين شرکت مراجعه و در خصوص فقدان "زهرا . ح" به تحقيق از "غفورالدين" پرداختند.


"غفورالدين" در اظهارات اوليه ضمن تأييد دريافت مبلغ 15 ميليون تومان پول نقد از فقداني مدعي شد که هيچگونه اختلافي در خصوص نحوه بازپرداخت اين پول به فقداني نداشته و قرار بر آن بوده تا به زودي اين مبلغ را بازپرداخت کند.


با بررسي اظهارات غفورالدين و ديگر اطلاعات بدست آمده در خصوص فقداني ، کارآگاهان اطلاع پيدا کردند که فقداني قصد داشته تا براي پيگيري نحوه دريافت پول خود به محل سکونت غفورالدين در منطقه فرديس کرج مراجعه کند و در اين خصوص با وي قرار ملاقات داشته است ؛ لذا با بدست آمدن اطلاعات جديد و مشخص شدن کذب بودن اظهارات غفورالدين ، وي در نهم خرداد ماه دستگير و جهت انجام تحقيقات به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد.


همزمان با دستگيري "غفورالدين" و انتقال وي به پايگاه چهارم پليس آگاهي ، کارآگاهان تيم فقدان اين پايگاه از طريق بررسي مشخصات افراد فقداني درج شده در سيستم جامع پليس آگاهي موفق به شناسايي جسد "زهرا . ح" شدند که جسدش در ششم خرداد ماه ، در بيابان هاي اطراف شهريار ( در نزديکي محل سکونت غفورالدين ) به صورت ناشناس کشف شده و پرونده آن در پليس آگاهي شهريار در حال رسيدگي است ؛ در بررسي نظريه پزشکي قانوني علت مرگ ، شکستگي شديد قسمت پشت سر ناشي از اصابت جسم سخت عنوان شده بود.


غفورالدين که چاره اي جز بيان حقيقت نداشت ، صراحتا به ارتکاب جنايت و قتل مقتوله اعتراف و عنوان کرد : طي يک نزاع و درگيري ، "زهرا . ح" را به عقب هل دادم که بر اثر آن وي ( مقتوله ) از ناحيه پشت سر به زمين برخورد و در همانجا فوت کرد.


متهم در خصوص نحوه انتقال جسد به بيابان هاي اطراف شهريار نيز به کارآگاهان گفت: جسد را در داخل يک پتو پيچيده ، آنرا با ماشين پرايد متعلق به يکي از دوستانم به بيابان هاي اطراف شهريار منتقل و رها کردم.


سرهنگ کارآگاه " حميد مکرم " ، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ ، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اعتراف صريح متهم به ارتکاب جنايت در پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ ، متهم به اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل ، پرونده قتل عمـد در اين خصوص تشکيل و متهم صبح روز سه شنبه اول خردادماه جهت صدور دستور مقام قضائي به دادسراي ويژه جنايي تهران اعزام شد.

پلیس
نظرات بینندگان