arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۱ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۰

تنها استان محروم از اینترنت پرسرعت

بدون شک امروز نقش فناوری اطلاعات در توسعه شهرها و کشورها بسیار بالاست اما در کشور ما و استان ایلام هنوز مقوله مهم اینترنت بطور کامل جا نیفتاده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهر: بدون شک امروز نقش فناوری اطلاعات در توسعه شهرها و کشورها بسیار بالاست اما در کشور ما و استان ایلام هنوز مقوله مهم اینترنت بطور کامل جا نیفتاده است.

اینترنت از مجموعه ای از شبکه های کامپیوتری (بزرگ، کوچک) تشکیل شده است. شبکه های فوق با روش های متفاوتی به یکدیگر متصل و موجودیت واحدی با نام "اینترنت" را بوجود آورده اند.

نام در نظر گرفته شده برای شبکه فوق از ترکیب واژه های "Interconnected" و "Network" انتخاب شده است.

اینترنت فعالیت اولیه خود را از سال 1969 و با چهار دستگاه کامپیوتر میزبان (host) آغاز و پس از رشد باورنکردنی خود، تعداد کامپیوترهای میزبان در شبکه به بیش از ده ها میلیون دستگاه رسید.

اینترنت به هیچ سازمان و یا موسسه خاصی در جهان تعلق ندارد. عدم تعلق اینترنت به یک سازمان یا موسسه به منزله عدم وجود سازمانها و انجمن های خاصی برای استانداردسازی نیست.

یکی از این انجمن ها، "انجمن اینترنت" است که در سال 1992 با هدف تبین سیاست ها و پروتکل های مورد نظر جهت اتصال به شبکه تاسیس شده است.

در همه کشورها دنیا امروز از اینترنت با سرعت بالا برای بیشتر کارها استفاده می کنند ولی در کشور ما امروز در برخی موارد از اینترنت با سرعت پایین و برای موارد غیرعلمی استفاده می شود به شکلی که در استان ایلام وضعیت اینترنت بحرانی است و از سرعت کافی برخودار نیست و این امر همیشه مورد اعتراض جوانان استان قرار گرفته است.

در حالیکه امروز بسیاری از کارها اینترنتی شده است ولی هنوز مردم ایلام در بسیاری از مواقع به دلیل عدم جا افتادن اینترنت در استان از آن بی بهره هستند.

در بسیاری از نقاط استان ایلام مردم از خطوط DIALUP بجای ADSL استفاده می کنند چون بیشتر اوقات قطع و از سرعت پایینی برخوردار است یا از سرعت واقعی برخوردار نیست.

در حال حاضر پهنای باند اینترنت در استان ایلام 155 مگابایت است و طبق گفته مسئولان قرار است به یک گیگابایت افزایش پیدا کند.

علاوه بر وضعیت نه چندان جالب اینترنت وضعیت خطوط تلفن همراه در این استان نیز رضایتبخش نیست و مردم ایلام نیز به این وضعیت اعتراض دارند.

معاون استانداری ایلام در همایش فناوری اطلاعات در ایلام اظهار داشت: مصوب شده است که ارتباطات و فناوری اطلاعات پهنای باند اینترنتی استان را از 155 مگابایت به یک گیگابایت افزایش دهد.

علی اشرف منصوری با اشاره به اینکه تجهیز ادارات و دستگاههای اجرایی استان به آخرین دستاوردهای الکترونیک روز ضروری است، گفت: در استان در زمینه مجهز کردن سخت افزار و توسعه نرم افزار اقداماتی در دست اجراست.

این همایش که جمعی از کارشناسان و مسئولان استان حضور داشتند اعضا در خصوص مسائل و مشکلات توسعه زیرساختهای شبکه ارتباطی، نظام صنفی رایانه ای، افزایش پهنای باند اینترنت استان و نظارت بر فعالیت شرکتهای عرضه کننده خدمات فناوری و الکترونیک و پوشش خطوط تلفن همراه استان بحث و تبادل نظر کردند.

در حاشیه این همایش نمایشگاهی از آخرین دستاوردهای حوزه ارتباطات و اطلاعات در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
zaman
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
0
2
sسایز استانهای دارارای اینترنت پرسرعت را به استان ایلام اضافه فرمایید چون دست کمی از استان ایلام ندارند.
نظرات بینندگان