arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۳۳۲
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۴ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۶

توهین نشریه آمریکایی به نیروهای افغانستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نشریه آمریکایی «فارین پالیسی» با اشاره به عدم کارایی و هزینه زیاد آمریکا در این کشور نوشت که نیروهای امنیتی افغان در زمینه یادگیری شبیه گوسفند هستند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم، نشریه فارین پالیسی در مطلبی نوشت که باوجود هزینه 65 میلیارد دلاری آمریکا برای آموزش نیروهای افغان، آنها در مقابله با طالبان ناکام هستند.
 
این نشریه نوشت که آموزش به نیروهای افغان مانند یاد دادن پرواز به گوسفندان است.
 
این در حالی است که بر اساس گزارش‌های «جان سپکو» بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان، مقامات آمریکایی نیز در فساد افغانستان دست دارند.
 
پیش از این نیز بارها مقامات ارشد افغان و نمایندگان پارلمان این کشور از دست داشتن غربی‌ها بویژه آمریکا در فساد افغانستان خبر داده بودند.
 
«عبدالرحمان رحمانی» نماینده پارلمان افغانستان گفته بود که شعارهای همکاران بین‌المللی افغانستان در خصوص تأمین امنیت، صلح و ثبات، مبارزه با تروریسم بازی است.
 
وی اظهارداشت که خارجی‌ها به افغانستان آمدند در مورد تأمین امنیت، توسعه اقتصادی و حکومت‌داری خوب صداقت نداشتند؛ قربانی را ملت افغانستان داد و بی‌ثباتی و بی‌نظمی نصیبش شد.
 
«جان سپکو» بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان گفته بود که فساد نظام‌مند، مأموریت آمریکا در افغانستان را زیر سوال می‌برد و این فساد با گسترش نارضایتی از دولت افغان و ایجاد کانال‌ برای حمایت از شبه‌نظامی‌گری تشدید شده است.
 
وی همچنین آمریکا را به دلیل تزریق ده‌ها میلیارد دلار به اقتصاد افغانستان، نظارت ناقص بر امور قراردادها و همکاری با کارگزاران قدرت فاسد، مسئول گسترش فساد در افغانستان دانست.

نظرات بینندگان