arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۲ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۶

دو سوم فرانسوی ها حاضرند پول بیشتری بدهند تا خودروی ساخت فرانسه بخرند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که از هر سه فرانسوی، دو تن حاضرند پول بیشتری بپردازند تا خودرو ساخت کشورشان را بخرند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، تارنمای روزنامه لیبراسیون روز پنجشنبه با انتشار نتایج نظرسنجی موسسه «ویاوُیس ViaVoice» که به صورت انحصاری برای شبکه تلویزیونی فرانس 2 و رادیو بین المللی فرانسه انجام شده است، اعلام کرد: 68 درصد فرانسوی ها آماده اند 500 یورو بیش از قیمت واقعی یک خودرو 208 یا رنو C3 که ارزش تقریبی 12 هزار و 700 یورو است، بپردازند به شرطی که این خودرو در فرانسه تولید شده باشد.
این در حالی است که فقط یک پنجم شرکت کنندگان در نظرسنجی پرداخت هزینه بیشتر برای خرید خودرویی که در داخلی کشورشان تولید شده باشد را رد می کنند.
 
همچنین 70 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی خواهان وضع مالیات برای کالاهای وارداتی که با محصولات فرانسوی رقابت می کنند و 58 درصد مخالف برون سپاری هستند.
بر اساس این گزارش، 61 درصد رای دهندگان در این نظرسنجی معتقدند که تجارت آزاد مفید است و 56 درصد این تفکر که بستن مرزها می تواند موجب نجات اشتغال در فرانسه شود را رد می کنند و در واقع، خوستار اجرای اقدام های هدفمند برای حفظ مشاغل و شرکت ها هستند.
 
در شرایطی که بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا همچون فرانسه با آمار بالای بیکاری دست و پنجه نرم می کنند، حمایت از تولید ملی به عنوان راهبردی برای حفظ و گسترش اشتغال داخلی مطرح و توسط شهروندان به عنوان راهکاری عملی و وظیفه ای ملی دنبال می شود.
نظرات بینندگان