arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۵ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۶

مقام یمنی: ریاض در تیررس موشک های اسکاد است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : ژنرال شرف لاکمن نماینده جنبش انصارالله در یمن گفت: با موشک های اسکاد تا ریاض عربستان سعودی در تیررس مبارزان قرار دارد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، مقام نظامی یمن به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: کارشناسان موفق شده اند، موشک های کنترل رادیویی را که در پی حملات هوایی نیروهای ائتلاف (عربستانی) آسیب دیده بودند، بازسازی کنند.
رسانه روسی روز جمعه به نقل از ژنرال ارتش یمن نوشته است: موشک های زمین به هوا Sam-2 ساخت شوروی به موشک های زمین به زمین با برد 350 کیلومتر تبدیل شده اند.
به گفته وی، اکنون یمنی ها به کمک این موشک ها می توانند، خاک عربستان را هدف قرار دهند و در انبارها نیز شمار زیادی از این موشک ها هست.
لاکمن افزوده است که ارتش یمن، موشک های مختلف دوربرد از جمله اسکاد با برد 1000 کیلومتر و توان هدف قراردادن ریاض پایتخت عربستان سعودی را دارد و همچنین از یک مدل دیگر با پیمایش 800 کیلومتر برخورداراست.
وی گفت: با توجه به محاصره، یمنی ها مجبورند از دانش خود و آنچه در انبارها دارند، استفاده کنند.
اسپوتنیک نوشته است: یمن امکان خرید سلاح جدید ندارد و حملات علیه این کشور از زمین، هوا و دریا و عملیات مقاومت یمنی ها هم با نیروی زمینی انجام می گیرد.
عربستان سعودی و چند کشور عربی عضو ائتلاف وابسته با حمایت تسلیحاتی آمریکا و اتحادیه اروپا، سکوت سازمان ملل و دیگر سازمان های غربی مدعی حقوق بشر، از فروردین سال 94 یمن را زیر بمباران های مداوم و سراسری قرار داده اند و همزمان نیز این کشور را محاصره کرده اند که سبب بروز قحطی گسترده ای شده است.
نظرات بینندگان