arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۵ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۰

آيت الله امامي کاشاني: روزه امروز به نيت قطعي ماه رمضان صحيح نيست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه موقت تهران گفت: اگر کسی امروز را به نیت قطعی ماه مبارک رمضان روزه گرفته باشد صحیح نیست.

به گزارش خبرنگار ما ، آیت الله امامی کاشانی در مصاحبه تلفنی با خبر نیمروزی با بیان اینکه برای روزه امروز پنج حالت متصور است افزود: حالت اول این است که کسی امروز را به نیت برآوردن قضای واجبی که بر گردن دارد روزه بگیرد که این صحیح و برای آن قضا کافی است.

وی حالت دوم را روزه گرفتن با نیت برآوردن قضای احتمالی بیان و اضافه کرد: روزه امروز با این نیت هم صحیح است. آیت الله امامی کاشانی گفت:حالت سوم این است که به عنوان آخر شعبان نیت روزه مستحب کرده باشد که این هم صحیح است و ثواب دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ، حالت چهارم را نیت با تردید بیان کرد و گفت: صورت چهارم این است که شخصی نیت کرده باشد که اگر امروز اول ماه مبارک رمضان است به نیت روزه ماه رمضان و اگر غیراز آن است به نیت روزه مستحب باشد ، در این صورت هم روزه اش صحیح است و ثوابش را می برد.

وی صورت پنجم نیت روزه امروز را حالتی بیان کرد که شخص قطعا به عنوان ماه مبارک رمضان نیت کرده باشد یعنی نه با نیت برآوردن قضای قطعی و نه قضای احتمالی و نه آخر شعبان و نه یوم الشک که در این صورت روزه او صحیح نیست.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
فتحعلی تاتار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
0
0
با با اینها دیگه کی هستند که انواع مختلف فتوا پرتاب می کنن!!! اتفاقاً بنا به فتوای آیت الله العظمای خویی در هر نقطه از دنیای اسلام رمضان بشه بر همه واجب می شه که روزه بگیرند البته ناگفته نماند شیعیان لبنان هم به رهبری علامه شیخ فضل الله دوشنبه را روزه گرفتند اهل سنت هم که کلا روز دوشنبه روزه بودند پس این فرمایشات فقط نظر شخصی است و خیلی اگر ارتقاش بدیم می شه یک فتوای فقهی که می شود به آن عمل نکرد و به قول دیگر فقها که ناظر بر وحدت امت اسلامی هم هست عمل نمود. بله!!! و اگر امروز سه شنبه ماه را هم مشاهده فرموده باشید بطلان نظر حضرت آیت الله بر شما مبرهن و اظهر من الشمس خواهد بود چون هلال خیلی بلند بود!!!!!!
نظرات بینندگان