arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۲ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۶

مخالفت «اولاند» با آغاز گفت‌وگوها درباره روابط اتحادیه اروپا و انگلیس پس از «برگزیت»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 کاخ الیزه از مخالفت رئیس‌جمهوری فرانسه با آغاز گفت‌وگوها درباره روابط اتحادیه اروپا و انگلیس پس از «برگزیت» طبق پیشنهاد نخست‌وزیر بریتانیا خبر داد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از فارس، «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه در گفت‌وگویی تلفنی با «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس مخالفت خود را با آغاز گفت‌وگوها درباره روابط اتحادیه اروپا با بریتانیا پس از «برگزیت» اعلام کرد.
 
بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، فرانسوا اولاند بهنخست‌وزیر انگلیس اطلاعات داده که گفت‌وگوها درباره روابط پس از برگزیت انگلیس با اتحادیه اروپا تا انجام گفت‌وگوها درباره جدایی این کشور از اتحادیه اروپا به تعویق خواهد افتاد.
 
بر اساس گزارش رسانه‌ها، رئیس‌جمهوری فرانسه در گفت‌وگوی تلفنی امروز صبح به ترزا می گفته است که زمانبندی ارائه شده توسط «دونالد توسک» رئیس شورای اروپا برای انجام گفت‌وگوها باید رعایت شود.
 
کاخ الیزه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرده که گفت‌وگوها باید در ابتدا درباره مفاد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بویژه با در نظر داشتن حقوق شهروندان و الزامات این کشور در نتیجه تعهدات داده شده انجام گیرد. بر اساس پیشرفت ایجاد شده، می‌توان گفت‌وگوها درباره چهارچوب روابط آینده میان انگلیس و اتحادیه اروپا بر اساس نامه آقای توسک را آغاز کرد».
 
بنا بر اعلام کاخ الیزه، اولاند به خانم می گفته است که این گفت‌وگوها باید به شیوه‌ای کاملا شفاف و سازنده انجام گیرد و ذیل آن به «قوانین و منافع دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز احترام گذاشته شود.
نظرات بینندگان