arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۸۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۰

ایرانیان در روز چند دقیقه قرآن و دعا می‌خوانند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در سال ۸۸ میزان مطالعه قرآن و ادعیه را از آمار کتابخوانی جدا کردیم و به این نتیجه رسیدیم که مردم کشورمان، روزانه ۱۲ دقیقه قرآن و ادعیه می‌خوانند. البته این آمار در نقاط مختلف کشور تفاوت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از کتاب «دعا از منظر مقام معظم رهبری» صبح امروز دوشنبه ۱۰ مرداد با حضور منصور واعظی دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، علیرضا برازش گرداورنده کتاب و مسئولان فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سالن آمفی‌تئاتر کتابخانه عمومی مرکزی پارک شهر برگزار شد.

واعظی در این مراسم گفت: اصلی‌ترین هدف انقلاب اسلامی، تسهیل بندگی خدا روی زمین است و هیچ چیز بیش از دعا نمی‌تواند این امر را تحقق بخشد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه خواندن قرآن و دعا هم جزو آمار مطالعه است، افزود: کشورهای دیگر و سایر ملت‌ها نیز در برآورد و سنجش آمار مطالعه خود، خواندن کتاب‌های دینی‌ خود را در آمار دخالت می‌دهند و آنها را در سنجش لحاظ می‌کنند.

واعظی ادامه داد: در سال ۸۸ میزان مطالعه قرآن و ادعیه را از آمار کتابخوانی جدا کردیم و به این نتیجه رسیدیم که هر ایرانی روزانه ۱۲ دقیقه قرآن و دعا می‌خواند که این آمار در نقاط مختلف تفاوت دارد.

واعظی درباره دیدار رهبر انقلاب با مسئولان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری جلسات متعددی در زمینه تولید علم تشکیل می‌دهند و تاکید می‌کنند که تمدن جدیدی مبتنی بر انقلاب اسلامی شکل بگیرد، لازمه‌اش تولید علم و دانش جدید در سطوح مختلف است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
0
1
آیا نماز را هم جزو قران و دعا حساب کردید؟
اگر واقعیت داشته باشد خیلی عالی است. ولی به نظر می رسد مثل بقیه آمارها است.
20
|
UNITED STATES
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
0
0
0 دقيقه..بعضي ها نميدونن قران چيه!!! گردنبند صليب تو گردنشونه
نظرات بینندگان