arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۸ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۶

سی ان ان: داعش به سیستم فرار از گیت های امنیتی فرودگاه دست یافت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 آمریکا که گروه تروریستی داعش را برای ضربه زدن به مقاومت اسلامی در منطقه ایجاد کرد اکنون با چالش این گروه تروریستی مواجه شده است؛ آژانس های اطلاعاتی و مجری قانون در آمریکا اعلام کردند که داعش و دیگر سازمان های تروریستی روش هایی را برای جاسازی مواد منفجره در دستگاه های الکترونیکی ابداع کرده اند که از قابلیت عبور از گیت های امنیتی فرودگاه ها برخوردار است.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، شبکه خبری سی ان ان امروز (شنبه) گزارش داد: اطلاعات منتشر شده حاکی است که تروریست ها به تجهیزات پیشرفته امنیتی در فرودگاه ها برای آزمایش نحوه پنهان کردن مواد منفجره در لپ تاپ ها و دیگر دستگاه های الکترونیکی دست یافته اند.
به گزارش سی ان ان، پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) به دنبال انجام آزمایشاتی در سال گذشته به این نتیجه رسید که امکان کشف بمب هایی که داعش با این روش در لپ تاپ ها جاسازی می کند، بسیار دشوار است.
به گفته مقام های آمریکایی، آمریکا و کشورهای اروپایی از روشی برای غربالگری امنیتی استفاده می کنند که شیوه هایی فراتر از تجهیزات اشعه ایکس را در بر می گیرد و شامل به کار گیری سگ های کشف کننده مواد منفجره می شود.

در همین حال، اطلاعات تازه منتشر شده حاکی است که نیروهای عضو داعش و دیگر گروه های تروریستی به مهارت کامل برای مخفی کردن مواد منفجره در لپ تاپ ها دست یافته اند.
براساس این گزارش، زنگ خطر برای مقام های اطلاعاتی پس از فوریه 2016 زمانی که یک بمب جاسازی شده در یک لپ تاپ در پروازی از موگادیشو به جیبوتی منفجر شد، به صدا درآمد.

همچنین به گفته چند مقام آمریکایی، جامعه اطلاعاتی و نظامی این کشور در چند ماه گذشته از بابت توان بالقوه گروه های تروریستی برای انتقال بمب به درون هواپیماها به شدت نگران شده اند.
آمریکا اطلاعات خاصی را از گروه القاعده در شبه جزیره عربی، القاعده در سوریه و داعش به دست آورده است.
اما شاخه القاعده در یمن، مجرب ترین گروه تروریستی در بمب سازی محسوب می شود.
ابراهیم العسیری از بمب سازان با مهارت این گروه، سال ها در زمینه طراحی دستگاه های منفجره که از قابلیت پنهان شدن در بدن افراد یا در تجهیزاتی همچون کارتریج پرینتر برخوردار است، فعالیت داشته است.

در همین حال، احتمال انتقال تجارب العسیری به اعضای دیگر گروه های ترویستی از سال 2014 موجبات نگرانی مقام های آمریکایی را فراهم کرده است.
شاید سران آمریکا فکر نمی کردند که گروهک تروریستی خودساخته داعش در سوریه و عراق به این زودی ها چالشی برای غرب و در راس آن آمریکا باشند.
نظرات بینندگان