arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۵۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۵ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۶

اتحادیه اروپا : سرنوشت اسد در دست سوری‌ها است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزاری خارجه اتحادیه اروپا همسو با سیاست تغییر یافته آمریکا اعلام کردند: بشار اسد در آینده‌ سوریه بعد از جنگ نقشی ندارد و سرنوشت وی در نهایت به مردم سوریه بستگی دارد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، فدریکا موگرینی، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست شورای امور خارجه اتحادیه اروپا با حضور وزرای خارجه کشورهای اروپایی در لوکزامبورگ اعلام کرد: مردم سوریه باید درباره آینده این کشور تصمیم بگیرند. این مساله کاملا آشکار است. هرگونه راه حلی قابل قبول است که توسط سوری‌ها ارائه شود. ما از آن حمایت خواهیم کرد.

منابع دیپلماتیک اعلام کردند: انتظار می‌رود در بیانیه نهایی این نشست بار دیگر اتحادیه اروپا یادآوری کند که تحت رژیم کنونی، برقراری صلح پایدار امکان ناپذیر است.

همچنین زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد که معتقد است تغییر مواضع آمریکا واقعی‌تر به نظر می‌رسد، باید به جای اصرار بر برکناری اسد بر دستیابی به راه حل در بن بست سوریه تاکید شود.

گابریل اضافه کرد: آنچه که نمی‌تواند اتفاق بیفتد این است که دیکتاتوری که جرائم وحشتناکی را در منطقه انجام داده است، بازخواست نشود.

او اضافه کرد: مذاکرات صلح سازمان ملل با هدف تدوین قانون اساسی جدید، انتخابات و یک دولت دموکراتیک ادامه دارد. همچنین مبارزات علیه داعش ادامه خواهد داشت.

ژان مارک آیرو، وزیر امور خارجه فرانسه نیز اعلام کرد: اکنون یک روند انتقالی سیاسی هوشمندانه برای دستیابی به سوریه جدید ایجاد شده است. اما فرانسه بر این باور است که سوریه جدید نباید توسط اسد رهبری شود.

پیشتر میراسلاو لاجاک، وزیر امور خارجه اسلواکی اعلام کرد: اتحادیه اروپا باید بر نقش خود در حل بحران سوریه و آینده این کشور به جای سپری کردن زمان و بحث درباره سرنوشت بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور تاکید کند.

وی در آستانه برگزاری این نشست اعلام کرد: من فکر می‌کنم ما زمان زیادی درباره سرنوشت اسد سپری می‌کنیم. این در حالی است که باید بیش از پیش درباره نقشمان در مورد آینده سوریه گفت‌وگو کنیم. اسد تنها یک فرد است و کل کشور مهمتر است.

نظرات بینندگان