arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۵۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۰ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۶

عکس/دیدار قائم مقام وزیر امور خارجه لتونی با ظریف

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قائم مقام وزیر امور خارجه لتونی با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از خبرآنلاین، آندری پیلد گوویچ، قائم مقام وزیر امور خارجه لتونی بعد از ظهر امروز با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص مسائل مختلف مربوط به روابط دو جانبه گفتگو کرد.
 
وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن اشاره به وجود ظرفیت های مختلف بین دو کشور برای توسعه همکاری های دو جانبه بویژه در بخشهایی همچون کشاورزی، آمایش فرا سرزمینی و حمل و نقل را از جمله فرصت های مناسب جهت توسعه همکاریها بین دو کشور برشمرد. ایشان همچنین افزود: سطح همکاریها بین دو کشور نشان می دهد امکان توسعه روابط بین طرفین وجود دارد.
دکتر ظریف با اشاره به سفر برخی از مقامات کشورمان به لتونی در سالهای اخیر افزود: روابط با لتونی در تمامی زمینه ها رو به جلو و پیشرفت است و فرصت های خوبی هم برای دو کشور وجود دارد و لذا می بایست زمینه همکاریها در بخشهای دیگر چه دولتی و چه در حوزه خصوصی را نیز تقویت کرد.
 
عکس/دیدار قائم مقام وزیر امور خارجه لتونی با ظریف
پیلد گوویچ نیز در این دیدار خواستار توسعه همکاریها در بخش هایی همچون حمل و نقل جاده ای، کشتیرانی و نیز حمل و نقل هوایی بین لتونی و کشورمان شد و افزود: شرکت های لتونیایی مشتاقانه در انتظار توسعه روابط بویژه در بخش حمل و نقل زمینی در مسیر کریدور شمال به جنوب که جمهوری اسلامی ایران نیز از قضا در این مسیر قرار دارد، هستند. توسعه همکاریها در بخشهایی همچون گردشگری و آموزش زبان فارسی از جمله دیگر زمینه های مورد علاقه همکاری با کشورمان بود که از سوی قائم مقام وزیر امور خارجه لتونی مورد اشاره قرار گرفت. قائم مقام وزیر امور خارجه لتونی با اشاره به سفر تعداد قابل توجهی از مقامات و کمیسیونرهای اروپایی به کشورمان اظهار داشت: سفر مقامات اتحادیه اروپایی به ایران نشانگر آن است که جمهوری اسلامی ایران ظرفیت های بسیاری برای همکاری با اروپا دارد.
نظرات بینندگان