arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۵۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۰

خودمان فيلم کودک نداريم ولي مي خواهيم جشنواره جهاني برگزار کنيم!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ميلاد کياني:«سيداحمد ميرعلايي» مديرعامل بنياد سينمايي فارابي در نشست مشترک سينماگران مصري و ايراني گفت: فارابي به دنبال توليد فيلم هاي مشترک با کشورهاي صاحب سينما مثل مصر است و چه در داخل و چه در خارج و چه در بازارهاي فيلم فعاليت خوبي دارد.
ما در جلسه خودمان، تصويب کرديم که يک بخش ويژه مختص کشورهاي اسلامي در جشنواره فيلم کودک با عنوان بخش «فيلم هاي کودکان و نوجوانان کشورهاي اسلامي» تشکيل شود که اميدواريم مصر حضور خوبي در اين جشنواره داشته باشد.

بي شک مخاطبان سينماي ايران، چه دست اندرکاران توليد و چه تماشاگران آن، بهتر از هر کسي مي دانند که سالهاست سينمايي به نام «سينماي کودک و نوجوان» در ايران وجود ندارد و سالهاست که پرده هاي سينماي ايران، رنگ فيلمي ويژه اين گروه سني مهم را به خود نديده است.

جشنواره فيلم «کودک و نوجوان»هم که در بعضي از سالها برگزار مي شود و در بعضي از سالها نه، بيشتر شبيه يک تکليف، جريمه يا مشق شب است تا برگزارکنندگان آن، با جمع و جور کردن چند فيلم از اين طرف و آنطرف، يک برنامه نصفه و نيمه براي برگزاري آن ببندند و يکي دو روزي در يک شهر، چند فيلم نشان بدهند و ژست بگيرند و مصاحبه کنند و دم از سينماي کودک بزنند و خلاص! پرونده اش را ببندند و بروند تا فرصتي ديگر!

حالا با وضعيت اسفناک توليد و نمايش فيلم کودک در اين سرزمين، حرفهاي جناب ميرعلايي هم، شعف ما را دو چندان کرده!

اول خانه بعد همسايه!

کاش جناب ميرعلايي، پيش از آنکه بخواهند بخشي براي حضور «فيلم هاي کودکان و نوجوانان کشورهاي اسلامي» در جشنواره فيلم کودک و نوجوان راه بيندازند، اول تکليف اين جشنواره را که مثل کودک سرراهي، نه جايي براي ماندن دارد، نه بودجه اي براي توليد فيلم، نه سينمايي براي نمايش فيلم مخصوص کودکان و نه تحت حمايت جايي است و فعلاً هم لابلاي دست و پاي فيلمهاي کمدي بزن و در رو و بساز و بفروش دارد له مي شود بکنند، بعد اگر فرصت شد، مي شود فکري هم براي دعوت از ميهمان و راه اندازي بخش هاي ويژه و از اين طور پيشنهادات کرد، اما تا سينماي کودک و نوجوان ما اين وضعيت را دارد، بهتر است جلوي خارجي ها، حرف هاي دهن پر کن و بزرگ بزرگ نزنيم.

همين جشنواره فسقلي را براي بچه هاي مملکت خودمان برگزار کنيم و از خجالت بچه هاي مملکت خودمان که در آمديم و چند تا فيلم خوب برايشان ساختيم و نشان داديم که براي آنها احترام و ارزش قائليم، بعد مي شود فکري به حال«فيلم هاي کودکان و نوجوانان کشورهاي اسلامي» کرد، که از قديم گفته اند:«اول خانه، بعد همسايه»!
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
UNITED STATES
|
۰۴:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
0
0
این که خوبه ورزشگاه نداریم میخوایم میزبان جام جهانی هم بشیم!!!!!!!!
نظرات بینندگان