arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۵۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۰ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۶

خودروهای داخلی و خارجی حداقل دو سال گارانتی می‌شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به جزئیات لایحه هوای پاک تمامی خودروسازان داخلی و وارد کنندگان خودروهای خارجی را مکلف کردند تا حداقل 2 سال تمام نسبت به گارانتی خودروهای مشتریان خود اقدام کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس در ماده ای از لایحه هوای پاک مصوب کردند تمامی خودورسازهای داخلی و وارد کنندگان خوردهای خارجی مکلف هستند خودروهای مشتریان خود را تا حداقل دو سال تمام یا 40 هزار کیلومتر( هر کدام زودتر محقق شود) ضمانت (گارانتی) کامل نمایند.

همچنین کلیه قطعات، لوازم و تجهیزات مکانیکی، الکترونیکی، هشدار دهنده و تعویضی متعلق به خودروها که وظیفه کنترل انتشار آلاینده‌های خودرو را بر عهده دارند در طی این مدت مشمول ضمانت کامل می باشند و در صورت خرابی هزینه اصلاح، تعمیر، تنظیم و تعویض قطعه به صورت رایگان، حسب مورد بر عهده خودرو ساز داخلی یا نمایندگی خودرو ساز خارجی است.

براساس تبصره ذیل این ماده وارد کنندگان و عرضه کنندگان خوردهای خارجی مکلف هستند علاوه بر رعایت حداقل ضمانت مندرج در این ماده، سایر خدمات و ضمانت های مازاد شرکت سازنده را نسبت به بهره برداران داخلی اعمال کنند.

این مصوبه مجلس با 147 رای موافق، 19 رای مخالف و 4 رای ممتنع از مجموع 233 نماینده حاضر مورد موافقت قرار گرفت.
نظرات بینندگان