arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۵۴۵۷
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۰ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۶

سازمان ملل: هنوز اطلاعات کافی درباره حمله شیمیایی سوریه در دست نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه در کنفرانس خبری مشترک با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره حمله ادعایی در منطقه «خان شیخون»، سوریه اظهار نظر کرد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از فارس، استفان دی‌میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه در کنفرانس خبری مشترک با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره حمله ادعایی در منطقه «خان شیخون»، سوریه اظهار نظر کرد.  
 
وی با بیان اینکه جامعه بین‌الملل هنوز اطلاعات کافی درباره این حمله شیمیایی در اختیار ندارد گفت تنها موضوعی که درباره آن یقین وجود دارد این است که این حمله از هوا انجام شده است.
 
دی‌میستورا گفت که اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد فردا  این موضوع را بررسی خواهد کرد. وی گفت که عاملان این جنایت «وحشتناک» بایستی مسئول شناخته شوند.  
 
فدریکا موگرینی نیز در این کنفرانس خبری با اشاره به اینکه هنوز تأیید رسمی درباره این حمله در دست نیست گفت که تحقیقات در این باره ادامه دارد.   
 
موگرینی گفت که اتحادیه اروپا و سازمان ملل هر گونه اطلاعات لازم در این باره را با یکدیگر به اشتراک خواهند گذاشت. موگرینی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که دولت سوریه وظیفه محافظت از جان غیرنظامیان در این کشور را به عهده داشته است.
نظرات بینندگان