arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۵۵۵
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۱ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۰
پورتال ماه نهم قمري راه اندازي شد

چراغ هاي روشن برج ساعتي مكه و ماه رمضان در «ياهو»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حمید جعفری در شرق نوشت:

    1 چراغ هاي برج ساعتي مكه روشن شده و به معناي آن است كه ماه رمضان آغاز شده است. روز گذشته در حالي كه اعلام شد دوشنبه روز آخر ماه شعبان در ايران و روز اول ماه رمضان، امروز است، كشورهايي چون عربستان، عراق، كويت، امارات، قطر، سوريه، مصر، فلسطين، لبنان، تركيه، مالزي، اندونزي، اروپا و آمريكاي شمالي دوشنبه مصادف با اول آگوست را نخستين روز ماه رمضان اعلام كردند.

 از اين رو وب سايت «ياهو» بخش «رمضان» را (maktoob. ramadan. yahoo. com) در وب سايت خود راه اندازي كرد. اوقات شرعي در كشورهاي مختلف دنيا، قرائت تجويد قرآن به صورت صوتي، دعاي روزانه ماه رمضان، پرداخت زكات آنلاين، آيين ماه رمضان در كشورهاي مختلف جهان، ارجاعات و توضيح قرآني درباره ماه رمضان كه ماه نهم از تقويم قمري است، فروشگاه مخصوص ماه رمضان (كتاب – فيلم – مولتي مديا)، طراحي كارت تبريك براي ارسال به كاربران و... امكاناتي است كه لينك «رمضان» در «ياهو» براي كاربران مسلمان خود فراهم كرده است.

    2 دين در جهان امروز، ارتباط وسيعي با دنياي مجازي دارد. چنان كه امروز دسترسي به پايگاه اينترنتي مراجع بزرگ دنياي اسلام در اين فضا ميسر و دسترسي به هرگونه منابع و مراجع عمل و نگاه ديني فراهم شده است. در دنياي امروز وب سايت «ياهو» به عنوان Life Style Portal معرفي مي شود و در روز، نزديك به 800ميليون نفر بازديد كننده دارد.

 طبق آمار در «ياهو» بالاي 2/4ميليارد آي دي(ID) براي افراد تعريف شده است. بعد از «گوگل»، «ياهو» دومين سايت دنيا است اما از لحاظ تعداد كاربران، اولين وب دنيا «ياهو» است. از اين رو تعريف لينك «رمضان» در وب سايت «ياهو» مي تواند با هندسه جغرافياي واقعي زندگي انسان ها متناسب باشد كه بر اساس آن جغرافياي فضاي مجازي شكل مي گيرد. ب

نابراين منطق محتواي مجازي، مبتني بر منطق محتواي جهان واقعي است. وقتي بيش از يك چهارم جمعيت جهان را مسلمانان تشكيل مي دهند لزوم طراحي چنين لينكي توجيه مي شود. اديان ابراهيمي داعيه جهان گرايي دارند، از اين رو در فضاي اينترنت كاملاابزارمند شده اند. اديان ابراهيمي هميشه به دنبال توسعه دين و تقويت دينداري بوده اند و حالاتريبون هاي جهاني به ياري آنها آمده است.

    3 چندي پيش فرصت مصاحبت با يكي از مديران جوان و البته ايراني وب سايت «ياهو» فراهم شد. دكتر «يحيي علوي» دكتراي مديريت بازاريابي خود را از دانشگاه ايالتي هيوستن تگزاس گرفت و خيلي زود جذب واحد آي تي شركت «ياهو» شد.

«علوي» مدير فروش «ياهو» در آفريقا و خاورميانه بود؛ نهادي كه در «ياهو» بازوهاي اين شبكه گسترده جهاني به شمار مي رود چراكه توجه مشتريان و كاربران بسياري از سراسر دنيا را به خود جلب كرده است. «علوي» اطلاعات جالبي از «ياهو» داد و گفت: «كاري كه «ياهو» انجام داده اين است كه صرفا به عنوان موتور جست وجو معرفي نشد. «ياهو» مانند «گوگل» عمل نكرد تا اينكه كاربر وادار شود تنها براي هرآنچه كه دنبالش مي گردد به سراغ «ياهو» برود.» اين روزها در فضاي مجازي 94درصد ترافيك در اينترنت مربوط به

    Communication مي شود. چراكه اگر به دنبال موسيقي، فيلم، تبليغات جالب، عكس، يا حتي سوالات پزشكي مي گرديد در فضاي مجازي با پاسخ آنها مي توانيد روبه رو شويد. حالاشما، مخاطب «شرق» و كاربر احتمالي وب سايت «ياهو» نسبت ميان «دين» و «تكنولوژي» را پيدا كنيد.
   
نظرات بینندگان