arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۰

هدف انفجار جمعه ترور نصرالله بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ایسنا نوشت:

یک روزنامه کویتی به نقل از منابعی که آنها را "آگاه" خواند، مدعی شد هدف از انفجاری که روز جمعه در حومه جنوبی بیروت (ضاحیه جنوبی) صورت گرفت ترور سید حسن نصرالله بود.

منابع آگاه به روزنامه کویتی الجریده گفتند: انفجار روز جمعه در منطقه "الرویس" در حومه جنوبی بیروت، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان را هدف قرار داده بود.

منابع اعلام کردند که رژیم صهیونیستی از دیدار سید حسن نصرالله با برخی از رهبران حزب‌الله لبنان و "سمیر القنطار"، یکی از اسیران آزاد شده از زندان رژیم صهیونیستی اطلاع یافته و انفجار روز جمعه را با هدف ترور سید حسن نصرالله برنامه‌ریزی کرده بود.

این در حالی است که این منابع "آگاه" تایید نکرده‌اند که آیا دبیرکل حزب‌الله لبنان در این انفجار زخمی شده است یا نه. اما این احتمال وجود دارد که تعدادی از رهبران این حزب از جمله مصطفی بدرالدین، جانشین عماد مغنیه، یکی از فرماندهان نظامی حزب‌الله لبنان زخمی شده باشند.

مصطفی بدرالدین، اخیرا از سوی دادگاه بین‌المللی ویژه ترور رفیق حریری، نخست وزیر اسبق لبنان مظنون شناخته شده است.

به نوشته این روزنامه، شایعات درباره انفجار اخیر، همچنان ادامه دارد، این در حالی است که حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است که حادثه اخیر، چیزی جز انفجار کپسول گاز نبوده و هیچ تلفاتی در پی نداشته است.

انفجار در طبقه دهم یکی از ساختمان‌های مجتمع "النصر" در منطقه همجوار "مجتمع سید الشهداء" که محل برگزاری مراسم حزب‌الله است، رخ داد
نظرات بینندگان