arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۵۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۳ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۶

کویت تجاوز به حریم هوایی عراق را تکذیب کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : نیروی هوایی کویت خبرهای منتشر شده از سوی برخی رسانه ها در مورد نقض حریم هوایی عراق از سوی یک جنگنده کویتی را تکذیب کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا ، نیروی هوایی کویت با صدور بیانیه ای تاکید کرد : پس از بررسی های به عمل آمده هرگونه نقض حریم هوایی عراق از سوی جنگنده کویتی تکذیب شده و کویت همواره به معیارهای حسن همجواری با عراق پایبند است .
این خبر در حالی منتشر شده است که مقام های دو کشور عراق و کویت رایزنی های مستمری را در زمینه وضعیت امنیتی مرز دو کشور انجام می دهند و همواره بر حسن همجواری تاکید داشته اند .
کویت هم اکنون در حال برگزاری تمرینات مشترک با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است که انواع مختلف سلاح در آن مورد آزمایش قرار می گیرد.
کویت هدف از برگزاری این تمرینات را کسب آمادگی هرچه بیشتر برای مقابله با تروریسم و گروه داعش عنوان کرده است و در رایزنیهای مستمر مسئولان عراق و کویت پرونده مبارزه با داعش بررسی می شود.
مقامات امنیتی کویت به رغم اتخاذ تدابیر گسترده برای حفظ امنیت تاسیسات و مراکز حساس و تجهیز مبادی ورودی این کشور به دستگاه های پیشرفته برای جلوگیری از هرگونه اقدامات مشکوک گروه های تروریستی، از تلاش عناصر داعش برای نفوذ به کویت برای انجام عملیات خرابکارانه ابراز نگرانی کرده اند.
وزارت کشور کویت در همین راستا اعلام کرده است که رایزنی های مشترکی را با هدف مبادله اطلاعات با طرف های سوری و عراقی انجام داده است که هدف از آن شناسایی عناصر فراری گروه تروریستی داعش می باشد.
وزارت کشور کویت اعلام کرد: این عناصر فراری طی هفته های اخیر با تغییر چهره خود و با استفاده از گذرنامه های جعلی از میادین جنگ داعش گریخته و به کشورهای همجوارعراق نفوذ کرده اند.
اعضای فراری گروه داعش این گذرنامه ها را به شکلی بسیار دقیق جعل کرده و با تراشیدن ریش های خود و تغییر اطلاعات شخصی گذرنامه، به کشورهای همجوار عراق سفر می کنند.
نظرات بینندگان