arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۰۲ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۰

چرا شکايت از رئيس جمهور بررسي نمي شود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سيدفاضل موسوي، نماينده مردم خدابنده با انتقاد از بررسي نشدن شکايت برخي نمايندگان از رئيس جمهور گفت: در حال حاضر اين گزارش کميسيون اصل 90 تقديم هيأت رئيسه مجلس شده و 3 بار در دستور کار صحن علني قرار گرفته، اما عملاً بررسي نشده است.

به گزارش انتخاب؛ موسوي با بيان اينکه حرمت امامزاده را بايد متولي آن نگه دارد، گفت: بنده نمي دانم چه مصلحتي بالاتر از اجراي قانون است؟ ما به ديگران مي گوييم قانون را رعايت کنند، اما گويا خودمان به اين امر توجه نمي کنيم.

اين عضو کميسيون اصل 90 مجلس بر همين اساس گفت: طبق آيين نامه داخلي، هر گاه تعدادي از نمايندگان گزارشي را به هيأت رئيسه ارائه دادند، بايد ظرف مدت 10 روز از زمان ارائه گزارش، گزارش مذکور در جلسه قرائت شود که هم اکنون بيش از 130 روز است گزارش کميسيون اصل 90 درباره 4 مورد شکايت نمايندگان به رئيس جمهور به هيأت رئيسه ارائه شده است؛ يعني 13 برابر وقت مجاز قانوني، اما عملاً اين گزارش در دستور قرار نگرفته است.

محمدرضا باهنر، نائب رئيس اول مجلس که در نبود لاريجاني رياست ساعاتي از صحن مجلس را بر عهده داشت، در پاسخ به اين تذکر نماينده خدابنده، گفت: تعدادي از نمايندگان مجلس معتقد بودند گزارشهاي اين چنيني را بايد کميسيونهاي تخصصي ارائه دهند، زيرا کميسيون اصل 90 کميسيون تخصصي محسوب نمي شود، اما ما اين موضوع را در هيأت رئيسه مورد بررسي قرار مي دهيم.

نظرات بینندگان