arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۰۶ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۰

رمضان با طعم انقلاب عربي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه القدس العربي: در حالي ماه مبارک رمضان مهمان خانه هاي مسلمانان سراسر جهان شده است که مردم يمن،ليبي و برخي کشورهاي عربي اين بار رمضاني با طعم خون و موشک و انقلاب را تجربه خواهند کرد.

 مواد غذايي در يمن به مقدار کافي يافت نمي شود، در حالي که بايد در ماه مبارک رمضان مواد غذايي در بازارها فراوان باشد. قطع شدن جريان برق، آب و سوخت نيز شرايط را در اين کشور براي استقبال از ماه رمضان بدتر کرده است.

با حلول ماه رمضان جريان برق در سراسر يمن قطع شده و مردم اين کشور در تاريکي به استقبال اين ماه مبارک رفتند. بسياري از ائتلافهاي جوانان يمني، نظام حاکم را به افزايش اقدامات انقلابي خود تهديد کردند. در ليبي نيز شرايط به همين گونه است. انقلابيون ليبي اعلام کردند که مبارزاتشان در ماه رمضان نيز ادامه خواهد يافت.

 اما در ليبي شرايط براي پذ يرايي از ماه رمضان بيش از پيش نامناسب است به طوري که نيمي از بازارهاي غذا از مايحتاج خانواده خالي است. مردم ليبي از افزايش بسيار زياد قيمت ها و نبود مواد غذايي رنج مي برند. بدين ترتيب به نظر مي رسد ماه رمضان در ليبي، يمن و بسياري از کشورهاي عربي درگير، رنگ و بوي انقلاب و جنگ و خون به خود بگيرد.
نظرات بینندگان