arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۶۴۰
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۲ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۰

واگذاري «سرخابي» در نيمه دوم سال

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حالي که قيمت گذاري سهام باشگاه استقلال و پرسپوليس هفته گذشته از سوي سازمان خصوصي سازي اعلام شد و زمان واگذاري اين 2 باشگاه به تعيين وزير ورزش و جوانان موکول گرديد، يک منبع آگاه که در جريان قيمت گذاري و واگذاري اين 2 باشگاه قرار دارد، نحوه قيمت گذاري اين 2 باشگاه را نادرست دانست و از موکول شدن واگذاري استقلال و پرسپوليس به نيمه دوم سال خبر داد.

يک منبع آگاه در گفتگو با ايسنا، به قيمت گذاري سهام باشگاه استقلال و پرسپوليس اشاره کرد و گفت: اين 2 باشگاه در حالي از سوي مؤسسه هوشمند تدبير مورد ارزش گذاري قرار گرفته است که قيمت گذاري اين 2 باشگاه فقط براساس ارزش برند صورت گرفته و قيمت گذاري بر اساس صورت هاي مالي انجام نشده است.

*قيمت گذاري بايد بر اساس صورت هاي مالي باشد نه برند
وي افزود: اين در حالي است شرکت ها بر مبناي برند قيمت گذاري نمي شوند بلکه قيمت گذاري شرکت ها بايد براساس صورت هاي مالي آنها باشد. وي با بيان اين که صورت هاي مالي اين 2 باشگاه داراي اشکال هاي عديده اي است، عنوان کرد: ساختار مالي فعلي اين 2 شرکت قابليت پذيرش در بورس و فرابورس را ندارد مگر اين که در بازار سوم فرابورس مورد معامله قرار گيرد.

*صورت هاي مالي در حال بررسي است
او با بيان اين که روش واگذاري اين دو باشگاه براساس صورت هاي مالي در حال بررسي است تا نحوه و ميزان واگذاري مشخص شود،عنوان کرد: در حال حاضر صورت هاي مالي استقلال و پرسپوليس در حال بررسي است تا حداقل به جايي برسد که قابليت گزارش گيري و ارائه داشته باشد. وي با بيان اين که بررسي صورت ها تا يک ماه آينده به طول مي انجامد، خاطر نشان کرد: مقرر شده است بعد از نهايي شدن بررسي ها جلسه اي با حضور وزير اقتصاد و مدير عامل 2 باشگاه ورزشي برگزارشود تا در صورتي که مدل و نحوه واگذاري مورد تأييد قرار گيرد اين 2 باشگاه براساس مدل تأييد شده واگذار شود.

اين منبع آگاه به زيان ده بودن باشگاه هاي استقلال و پرسپوليس اشاره و عنوان کرد: قيمت گذاري اين 2 باشگاه در حالي براساس ارزش برند انجام شده است که در حال حاضر بدهي اين 2 باشگاه مشخص نيست و ممکن است بازيکنان قبلي باشگاه اظهار بدهي کنند بنابراين بايد قبل از واگذاري سهام حتما اصلاح ساختار مالي صورت گيرد.

*واگذاري به نيمه دوم سال موکول شد
وي در پاسخ به اين سؤال که بدين ترتيب واگذاري سهام باشگاه استقلال و پرسپوليس چه زماني انجام مي شود، اعلام کرد: واگذاري اين 2 باشگاه به دليل بررسي صورت هاي مالي در نيمه اول امسال بعيد است و سهام آنها در نيمه دوم امسال واگذار مي شود.

*منتفي شدن واگذاري به مصوبه مجلس نياز دارد
اين منبع آگاه در مورد اين که گفته شد واگذاري باشگاه استقلال و پرسپوليس منتفي شده و در راستاي بدهي دولت واگذار مي شود، تصريح کرد: باشگاه استقلال و پرسپوليس در رديف بودجه قرار دارد و دولت نمي تواند واگذاري اين 2 شرکت را حذف کند زيرا درآمد ناشي از اين 2 واگذاري در بودجه شناسايي شده است.

او با تأکيد بر واگذاري استقلال و پرسپوليس، اعلام کرد: واگذار نشدن اين 2 باشگاه به مصوبه مجلس نياز دارد بدين ترتيب واگذاري اين دو باشگاه در جريان است و تنها از اولويت تعيين شده خارج شده و تا پايان امسال واگذار مي شود.
نظرات بینندگان