arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۶۶۷
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۰ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۰

دفاع کوتاه احمدی نژاد از وزرای پیشنهادی خود در مجلس

رييس‌جمهور گفت: تجربه نشان داده كه اصلاح ساختار اداري و كوچك‌سازي بدنه اصلي دولت پس از انجام مطالعات دقيق در اجرا بايد به سرعت رخ دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس‌جمهور گفت: تجربه نشان داده كه اصلاح ساختار اداري و كوچك‌سازي بدنه اصلي دولت پس از انجام مطالعات دقيق در اجرا بايد به سرعت رخ دهد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد كه صبح امروز به منظور دفاع از چهار وزير پيشنهادي خود به همراه تعدادي از وزرا و معاونان خود در صحن علني مجلس حضور پيدا كرد در ابتدا با تبريك فرا رسيدن ماه مبارك رمضان به ملت ايران و همه بشريت به فضائل اين ماه اشاره كرد و گفت: در اين ماه همه درهاي آسمان بر روي احسان‌ها باز شده و خير، زيبايي و رحمت جاري است. فرصتي براي غبارروبي و پالايش روح و آمادگي براي دريافت رحمت و خوبي‌هاست. اين ماه بهترين ماه است چرا كه ظرف ليلة‌القدر است و ليلة‌القدر ظرف نزول است و مدير و صاحب آن انسان كامل امام عصر (عج) است و در اين رابطه دو سويه سرنوشت‌ها رقم مي‌خورد و اميدوارم كه خداوند متعال بهترين و زيباترين سرنوشت‌ها را براي ملت ايران و جامعه بشري رقم بزند.

رييس‌جمهور با اشاره به اهميت اين چهار وزارتخانه گفت: سه تا از اين وزارتخانه‌ها ناشي از ادغام شش وزارتخانه است و يكي ديگر از اين وزارتخانه‌ها ناشي از ادغام دو سازمان و معاونت رييس‌جمهور است و تجربه نشان داده كه اصلاح ساختار اداري و كوچك‌سازي بدنه اصلي دولت پس از انجام مطالعات دقيق در اجرا بايد به سرعت رخ دهد تا خللي در اداره كشور رخ ندهد و تجربه نشان داد كه مي‌شود كارهاي بزرگي انجام داد و يك دولت كوچك اما چابك، مسلط، عالم و كارآمد داشت.

وي ادامه داد: من از همه عزيزاني كه در امر ادغام اين وزارتخانه‌ها مساعدت كردند تا اين امر به خوبي انجام شود تشكر و قدرداني مي‌كنم.

احمدي‌نژاد خطاب به نمايندگان مجلس با بيان اين‌كه شما چهار وزير پيشنهادي را مي‌شناسيد و نيازي به معرفي نيست، گفت:‌ دكتر شيخ‌الاسلامي براي وزارت تعاون، كار و رفاه معرفي شدند. ايشان از مديران دلسوز، موفق و پرتوان هستند و كسي هستند كه در تمام سطوح مديريتي موفق بودند. فردي فكور، مدير، بابرنامه و دلسوزند كه همه امكانات را در تمام سطوح براي پيشرفت و كار بسيج مي‌كنند.

وي به گزينه پيشنهادي براي وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره كرد و گفت: دكتر غضنفري نيز از چهره‌هاي آشنا براي شما و مديريت كشورند. فردي مومن، دلسوز، پرتوان و پركار هستند كه موفق بودند چه قبل از حضور در وزارتخانه بازرگاني، چه در زمان حضور در اين وزارتخانه و چه زماني كه ادغام‌ها انجام شد، عالمانه و با تسلط حوزه ماموريت‌شان را اداره كنند.

رييس‌جمهور به معرفي قاسمي براي وزارت نفت اشاره كرد و گفت: ايشان نيز از فرزندان انقلاب و دفاع مقدس هستند كه خدمات فراواني را در دوران دفاع مقدس و سازندگي انجام دادند و تقريبا در هر كجاي ايران كه سفر كنيد آثاري از خدمات مخلصانه اين مرد قابل مشاهده است. امروز نيز با تسلط و آشنايي با حوزه نفت آمدند كه مجموعه نفت را بيش از گذشته در خدمت كشور و منافع ملي متحول كنند.

احمدي‌نژاد به معرفي عباسي براي وزارت ورزش و جوانان اشاره كرد و گفت: ايشان نيز چهره آشنا براي مجلس است. وزارت ورزش و جوانان دو حوزه مهم، پركار و تاثيرگذارند و آقاي عباسي نيز سطوح مديريتي را مرحله به مرحله طي كردند و در تمام دوران با اخلاص، درايت و با انگيزه بالاي الهي كارها را به خوبي اداره كردند و در واقع حوزه كاريشان با كمترين تنش و بيشترين همدلي و همراهي همراه بوده است.

وي بعد از دفاع از اين چهار وزير، خطاب به نمايندگان مجلس ادامه داد: اميدوارم با راي شما اين چهار وزارتخانه به سرعت به ثبات برسد و مسير خدمت‌گزاري با سرعت بيشتري استمرار پيدا كند.

رييس‌جمهور از همكاران قبلي خود كه در اين حوزه مشغول به كار بوده‌اند نيز تشكر و قدرداني كرد و گفت: مهندس محرابيان از دوستان و خدمت‌گزاران بسيار خوب هستند، خدمات فراواني در حوزه صنعت و معدن انجام دادند و از مديران جوان و پركار هستند و اميد است كه خدمات فراواني را نيز به انقلاب در آينده انجام دهند. آقايان ميركاظمي و محصولي نيز خدمات شاياني را ارائه كردند و از خدمات آن‌ها نيز تشكر مي‌كنم.

احمدي‌نژاد بار ديگر به بركات ماه رمضان اشاره كرد و گفت: ماه رمضان ماه مباركي است و ان‌شاءالله همه‌ ما در اين ماه مشمول رحمت الهي قرار بگيريم.
نظرات بینندگان