arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۶۷۲۰
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۴ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۶

بوریس جانسون نسبت به حملات هوایی آتی آمریکا به سوریه هشدار داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه انگلیس هشدار داد، آمریکا می‌تواند در مبارزه برای تضعیف دولت دمشق حملات هوایی دیگری را به این کشور ترتیب دهد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس در آستانه مذاکرات با همتایانش در گروه هفت برای مجبور کردن روسیه به خروج از سوریه این هشدار را مطرح کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه دستور حمله هوایی را به سوریه صادر کرد که مدعی است این حمله در واکنش به حمله شیمیایی به شهر ادلب ترتیب داده شد.

جانسون درباره واکنش آمریکا به این حمله شیمیایی به روزنامه سان گفت: مهم‌ترین مساله این است که آمریکا می‌تواند مجددا این کار را انجام دهد. ما نباید این لحظه را از دست بدهیم. زمان آن فرا رسیده که پوتین (رئیس جمهور روسیه) با واقعیت درباره این ظالم (بشار اسد، رئیس جمهور سوریه) که همچنان از او حمایت می‌کند، مواجه شود.

پوتین حمله موشکی آمریکا به سوریه را نقض قوانین بین‌المللی دانسته است.

این در حالی است که آمریکا و انگلیس روسیه را به همدستی با دولت دمشق در حمله شیمیایی به استان ادلب متهم کرده و هشدار داده‌اند که مسکو به خاطر حمایتش از اسد با تحریم‌های بین المللی تازه‌ای مواجه است.

انتظار می‌رود که جانسون در نشست گروه هفت در توسکانی ایتالیا تاکید کند که اسد هیچ آینده ای ندارد، روسیه باید دست از حمایت دولت دمشق بکشد و باید برنامه‌ای برای بازسازی سوریه تهیه شود.

نظرات بینندگان