arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۶۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۴ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۰

آغاز محاکمه مبارک /مبارک با برانکارد به دادگاه وارد شد/او همه ی اتهامات را انکار کرد+تصویر

حسنی مبارک ( دیکتاتور سابق مصر ) روز چهارشنبه درحالیکه رنگ پریده به نظر می رسید با برانکارد به داخل " قفس متهمان " برای محاکمه منتقل شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حسنی مبارک ( دیکتاتور سابق مصر ) روز چهارشنبه درحالیکه رنگ پریده به نظر می رسید با برانکارد به داخل " قفس متهمان " برای محاکمه منتقل شد.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری فرانسه ، هنگام انتقال مبارک به محل دادگاه در آکادمی پلیس قاهره دو پسر وی در کنارش در قفس حاضر بودند.

تصاویر: حسنی مبارک و پسرانش در دادگاه

حبیب العدلی وزیر کشور سابق نیز به همراه شش تن از معاونان خود در همین قفس در جلسه دادگاه حاضر هستند . وی بیش از حسنی مبارک در معرض اتهام قرار دارد.

این نخستین حضور حسنی مبارک در ملا عام از زمان برکناری وی از ریاست جمهوری در پی پیروزی انقلاب مردمی یازده فوریه در مصر محسوب می شود .

قاضی دادگاه اعلام کرد جلسه محاکمه بطور زنده و مستقیم از تلویزیون مصر و در "‌آرامش کامل"‌ پخش می شود. وی هشدار داد افراد خاطی که نظم جلسه را بر هم بزنند بلافاصله از دادگاه اخراج می شوند . سپس قاضی دادگاه محاکمه حسنی مبارک ( دیکتاتور سابق مصر ) و دو پسر وی یعنی جمال و علا مبارک را با محاکمه حبیب العادلی وزیر کشور سابق مصر آغاز کرد.

شبکه تلویزیونی العربیه نیز گزارش داد ، حسنی مبارک بامداد چهارشنبه بیمارستان شرم الشیخ را برای شرکت در جلسه محاکمه خود در دادگاه قاهره ترک کرد و هواپیمای حامل وی امروز وارد فرودگاه نظامی قاهره شد.

 تعدادی تظاهرکننده نیز با تجمع در مقابل بیمارستان خواستار اعدام حسنی مبارک شدند.

 مبارک از ماه آوریل و در پی بروز مشکلات قلبی عروقی در بیمارستان بین المللی شرم الشیخ تحت نظر به سر می برد.


مبارک هشتاد و سه ساله قرار است تحت تدابیر شدید امنیتی در دادگاهی در محوطه مدرسه پلیس واقع در حومه قاهره به اتهام فساد و کشتن تظاهرکنندگان مخالف دولت محاکمه شود .

چنانچه مبارک مجرم شناخته شود ممکن است مجازات اعدام درباره او اجرا شود. مبارک به "آمریت در قتل معترضان" و "فساد مالی" متهم است.

برخی از وکلای اسیب دیدگان انقلاب مصر خواستار انجام آزمایش DNA از حسنی مبارک شدند.

پس از اعلام اتهماتی که به حسنی مبارک و پسرانش نسبت داده شده است، رئیس جمهور سابق مصر همه این اتهمات را انکار کرد. وی همچنین اتهام شرکت در کشتار مردم در طی درگیری ها در این کشور را رد کرد.

رئیس جمهور سابق مصر در دادگاه گفت: همه ی این اتهامات، من همه را به کل رد می کنم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
0
7
اين سرنوشت همهٔ ديکتاتورهاست ! غصه ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
كو گوش نوا
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
0
0
اعتبرو یا ...
نظرات بینندگان