arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۷۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۱ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۰

مطرح نمودن مجدد طرحی که در آن دقت نظر کافی نشده

سال گذشته طرح افزایش تعطیلات عید فطر نگرانی هایی را به همراه داشت که این افزایش به نوعی عیدالله الاکبر شیعیان را تحت الشعاع قرار خواهد داد و برخی مراجع معظم تقلید نیز از طرح این موضوع اعلام ناخرسندی نمودند .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش « شیعه نیوز » سال گذشته برخی رسانه ها از عید فطر بعنوان «عیدالله الاکبر» نام بردند که این یک اشتباه بود . عید سعید غدیر خم عیدالله الاکبر و بزرگترین عید مسلمین است . در این خصوص  رسول خدا صلی الله و علیه و اله میفرمایند :  روز غدیر خم برترین عیدهای امت من است و آن روزی است که خداوند بزرگ دستور داد; آن روز برادرم علی بن ابی طالب را به عنوان پرچمدار (و فرمانده) امتم منصوب کنم، تا بعد از من مردم توسط او هدایت شوند، و آن روزی است که خداوند در آن روز دین را تکمیل و نعمت را بر امت من تمام کرد و اسلام را به عنوان دین برای آنان پسندید. (1)

همچنین امام جعفر صادق ( علیه السلام ) میفرمایند : روز غدیر خم عید بزرگ خداست، خدا پیامبری مبعوث نکرده، مگر اینکه این روز را عید گرفته و عظمت آن را شناخته و نام این روز در آسمان، روز عهد و پیمان و در زمین، روز پیمان محکم و حضور همگانی است. (2)

سال گذشته طرح افزایش تعطیلات عید فطر نگرانی هایی را به همراه داشت که این افزایش به نوعی عیدالله الاکبر شیعیان را تحت الشعاع قرار خواهد داد  و  برخی مراجع معظم تقلید نیز از طرح این موضوع اعلام ناخرسندی نمودند .

خوشبختانه سال پیش مجلس شورای اسلامی نیز به این طرح رای نداد و این طرح منتفی شد . به دنبال طرح این موضوع نادرقاضی‌پور نماینده ارومیه طرح ارزنده ای را مطرح نمود .  پیشنهاد وی یک هفته تعطیلی بین عید قربان و عید غدیر خم به عنوان عیدالله الاکبر شیعیان اهل بیت علیهم السلام بود که این طرح با استقبال بسیاری از علما و بزرگان مواجه گردید .

متاسفانه روز گذشته برخی رسانه ها از احتمال از سرگیری این طرح توسط دولت و فرستاده شدن مجدد آن به صحن مجلس خبر دادند که با توجه به طرح این مطلب در سال پیش و عدم رای مجلس به آن و نگرانی برخی بزرگان حوزه طرح این مطلب باعث تعجب و تأمل است .

امید است دولت مردان و مجلس محترم با دقت به حساسیت موضوع اقدامی ننمایند که باعث بی مهری به عیدالله الاکبر به عنوان بزرگترین عید مسلمین و شیعیان شود .


........................................................................................

1. یوم غدیر خم افضل اعیاد امتی و هو الیوم الذی امرنی الله تعالی ذکره فیه بنصب اخی علی بن ابی طالب علما لامتی، یهتدون به من بعدی و هو الیوم الذی اکمل الله فیه الدین و اتم علی امتی فیه النعمة و رضی لهم الاسلام دینا.
 امالی صدوق: 125، ح 8.

2. عن الصادق علیه‌السلام قال: هو عید الله الاکبر،و ما بعث الله نبیا الا و تعید فی هذا الیوم و عرف حرمته و اسمه فی السماء یوم العهد المعهود و فی الارض یوم المیثاق الماخوذ و الجمع المشهود. وسائل الشیعه، 5: 224، ح 1.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علي
|
United States
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
1
1
امام صادق (ع‌) : خدا پیامبری مبعوث نکرده، مگر اینکه این روز را عید گرفته .

امام صادق نفرمودند كه خدا پيامبري مبعوث نكرده ، مگر اينكه يك هفته عيد گرفته !!!

همه اينها بهانه هست ... ملت ما منتظرن تا از زير كار در برن ... حالا ميخواد با عزاداري باشه ميخواد با عيد باشه !!!‌ تو كشور هاي پيشرفته دنيا 1 ساعت تعطيلي براشون غير قابل جبرانه اونوقت تو مملكت ما صحبت از يك هفته تعطيلي ميشه !!! همين 13 روز عيد نوروز هم زياد بايد 1 هفته باشه .
نظرات بینندگان