arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۷۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۷ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۶

فرمانده هوافضای آمریکا: کره شمالی قابلیت های راداری و هشداری ما را کاهش داده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده ارشد نظامی آمریکا هشدار داده که قابلیت های ویژه کره شمالی توانایی های آمریکا را برای واکنش نشان دادن به حملات موشکی به چالش کشیده است.
 
به گزارش انتخاب به نقل از فارس ، ژنرال نیروی هوایی آمریکا از نیاز به اختصاص بودجه بیشتر از جانب کنگره برای ارتقا رادارهای این کشور برای مقابله با موج حملات موشکی محتمل کره شمالی خبر داد.

به نوشته وبگاه «دیفتنس تک» ژنرال «لوری رابینسون» فرمانده مقر شمالی نیروهای آمریکا در گزارش کتبی خود به کمیته نیروهای مسلح کنگره گفته است: «در بحبوحه کم سابقه آزمایش سلاح های راهبردی کره شمالی، از قابلیت های ما در ارسال هشدارهای عملی کاسته شده است.»

ژنرال رابیسنون در ادامه گفت: «فضای بسته و قابلیت های انکار و فریب قوی آن ها توانایی ما برای رصد آزمایش های اتمی و موشکی را به چالش کشیده و موجب نگرانی تشدید بحران و بغرنج شدن توانایی ما برای دفاع از آمریکا شده است.»

این ژنرال امریکایی که فرماندهی مقر شمال آمریکا و دفاع هوا فضای این کشور (NORAD) را بر عهده دارد نگرانی خود را از مبدل شدن موشک های کره شمالی از سوخت مایع به جامد بیان داشت.
وی در اینزمینه نیز گفت موشک سوخت جامد نیز به زمان کمتر برای مهیا شدن قبیل از پرتاب دارد.

کره شمالی در چند روز گذشته و بعد از اقدام آمریکا در اعزام ناو گروه تهاجمی به شبه جزیره کره گفت که این کشور آماده جنگ با آمریکا است.  

یک مقام وزارت خارجه کره شمالی در همین رابطه اقدام اخیر دولت آمریکا را محکوم کرده است و گفت: «این اقدام ثابت می کند که تحرکات بی پرواز آمریکا برای حمله به کره شمالی وارد مرحله ای جدی شده است.»

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت که این کشور پاسخ تحرکات آمریکا را با استفاده از قوای نظامی پاسخ خواهد داد.
نظرات بینندگان