arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۷۳۰۱
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۷ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۶

کرملین: «اسد» بر اساس قوانین بین‌المللی، رهبر مشروع سوریه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 کاخ کرملین ضمن رد درخواست‌ها برای فاصله گرفتن مسکو از دمشق تأکید کرد، «بشار اسد» بر اساس قوانین بین‌المللی، رهبر مشروع سوریه و فرمانده کل قوای نظامی این کشور است.
 
 به گزارش انتخاب به نقل از فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد، درخواست‌ها از روسیه برای فاصله گرفتن از «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه دیدگاهی کوته‌بینانه و نامعقول است.
 
بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، پسکوف در ادامه تأکید کرد، درخواست‌کنندگان، مسئله ضرورت مبارزه علیه تروریسم و حل سیاسی بحران سوریه را نادیده‌ گرفته‌اند.
 
وی افزود، روسیه هدف‌های اصلی خود را مبارزه با گروه ترویستی داعش و تلاش برای یافتن راه‌حلی دیپلماتیک و سیاسی در سوریه می‌داند. «ما معتقدیم که مطرح کردن سوال درباره ضرورت فاصله گرفتن از اسد بدون مطرح کردن این دو هدف اصلی، کوته‌بینانه است».
 
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه ادامه داد، اسد رهبر مشروع سوریه از نگاه قوانین بین المللی و همچنین فرمانده کل قوای سوریه است که با تروریست‌های بین‌المللی مبارزه می‌کند؛ همان تروریست‌هایی که بخش اعظمی از خاک این کشور را اشغال کرده‌اند. روسیه نیز به نوبه خود از دمشق در این مبارزه حمایت می‌کند.
 
پسکوف همچنین گفت، توجه به اظهارات «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه که گفته بود هرگونه درخواست از دیگران برای انتخاب کردن یک گزینه و بر سر دو راهی قرار دادن آنها تلاشی بیهوده است.
 
سخنگوی کرملین علاوه براین اتهامات مطرح شده مبنی بر اینکه مسکو تلاش کرده تا بر مشارکت ادعایی دمشق در حادثه شیمیایی ادلب سرپوش بگذارد و آن را مخفی کند، را صرفا هجمه اطلاعاتی خواند و گفت: «این اتهامات بی‌اساس است و به هیچ عنوان قانع کننده نیست».
نظرات بینندگان