arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۷۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۵ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۶

زاکانی در انتخابات ثبت نام کرد: تا آخر می ایستم / تلاش دارم نامزد نهایی جمنا باشم

زاکانی در پاسخ به این سوال که به نفع کسی کنار می‌رود، گفت: تا اخر می‌ایستیم ان‌شاالله، دولت اقدام و اصلاح تشکیل می‌دهم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمدرضا زاکانی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

به گزارش «انتخاب»، زاکانی نامزد دوم جمنا در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

زاکانی در پاسخ به این سوال که به نفع کسی کنار می‌رود، گفت: می‌ایستیم ان‌شاالله، دولت اقدام و اصلاح تشکیل می‌دهم.

او در رابطه با تایید یا رد صلاحیت احتمالی احمدی‌نژاد سکوت کرد و گفت: راجع به خودم سوال کنید.

زاکان گفت: از شورای نگهبان و وزیر کشور نهایت تشکر دارم که با زحمات خود زمینه حضور پرشور داوطلبان را فراهم کردند. انقلاب اسلامی در سال 57 پرونده استبداد را بست. انقلاب دوم در سال 58 نظام سلطه را به چالش کشید و با هدیه کردن استقلال سیاسی به ایران اسلامی رویکرد جدیدی را فراروی ایران قرار داد الان نیازمند انقلاب سوم هستیم انقلابی که بر مبنای اندیشه امام ساخته می شود و ما استقلال اقتصادی خودمان را کسب خواهیم کرد


وی افزود: حضور مدیران و مسئولان غربگرا و خسته در کشور این آسیب را ایجاد کرده چون با اشرافی گری ایجاد تحول در جامعه را ندارند فوریت امروز کشور اقتصاد است و پیروزی در این جنگ تمام عیار نیازمند روحیه رزمندگی، نشاط جوانی، اندیشه و بهره مندی از فرهیختگی و اتکا به برنامه منسجم و حرکت جمعی بر محور اندیشمندان و مدیران فرهیخته و بانشاط است تا بتوان این مسیر را تا رسیدن به قله های افتخار طی کند. نه اینکه به دست دشمنان انقلاب چشم بدوزیم و طمع داشته باشیم که گره های کشور را دیگران از خارج کشور باز کنند.

وی افزود: امروز وقتی به وضعیت بانکها و تأمین اجتماعی و سایر ارکان اجتماع نگاه می کنیم آنها را در بحران می بینیم. دارایی تأمین اجتماعی امروز 9 درصد تعهدات این سازمان است. بانکها امروز عمدتا برشکسته هستند چرا دولت تصمیم گرفته این ورشکستگی را بعد از انتخابات اعلام کند از 8 بانک دولتی 5 بانک ورشکسته هستند. بخش مالیات مشکلات متعددی که به عرصه تولید کشور تحمیل می کند.بنابراین وضعیت اقتصاد دچار تنگناهای جدی است.

وی افزود: مشکلات را 100 درصد می تواند با رفع ناکارآمدی ها و اتکا برتوان داخلی حل کرد. ما نیازمند به پیشران هایی هستند که رکود را به عنوان معضل اول اقتصاد کشور بشکند. دقت بر پتروشیمی و صنایع خرد و کشاورزی، معادن و منابع طبیعی و جنگل ها و سواحل مکران همه حکایت گر این است که یک زمینه گسترده ای برای تحول وجود دارد اما راه غلط انتخاب شده از طرف دولت و توجه به دستان بیگانه کشور را روز به روز در سیر قهقرایی قرار داده است

زاکانی گفت: من از ظرفیت کارشناسی به این نتیجه رسیدم که کشور را می توان ظرف چهار سال در یک شرایط عادی قرار داد. اشراف بر مسائل کشور به این باور مرا رسیده که وعده 100 روزه جز بی توجهی به افکار عمومی چیزی نیست باید در جامعه آزادی را پاس بداریم عدالت را تکریم کنیم. استقلال را توجه کنیم و بر محور خبرگان، جامعه ای خوب بسیازیم. راه فرا روی ما راه سخت است اما کاملا طی شدنی استرئیس جمهور باید حقوق خود را با حقوق معلمان برابر کند. حقوق همراهان و وزرا را به اندازه هیأت علمی دانشگاه ها قرار دهد. بی شک ایستادگی و مقابله با رانت یک اولویت اساسی است

وی درباره ثبت نام احمدی نژاد گفت: من در دولت گذشته دادگاه رفتم. احمدی نژاد ای کاش به توصیه رهبر انقلاب گوش می کرد چون برای خود او و حفظ آرامش جامعه بود. من همزمان با رقابت با آقای احمدی نژاد و آقای روحانی، هر رقابت را خواهم برد.

وی درباره سرنوشت برجام گفت: من پیگیری انجام تعهدات آمریکا و اروپا بر برجام را خواهم داشت. امروز دولت برجام به پایان رسیده و زمان روی کار آمدن دولت اقدام برای ایفای حقوق مردم است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنای جمنا این است هر کس در افکار عمومی به پیشتازی رسید بقیه به نفع او کنار بروم من برای پیروزی آمدم و تلاش دارم آن یک نفر باشم. آقای روحانی نیاز به نقد ندارد همین که پاسخ مردم را بگوید کافی است برنامه اثباتی خودم را بیان خواهم کرد آقای روحانی باید پاسخگوی عملکرد بسیار ضعیف خود باشد.

نظرات بینندگان