arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۸۸۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۰

احمد خاتمی: مصباح يزدي نگران علي محمد باب‌هاي ديگر هست

يك عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم، با تاكيد بر اين‌كه مردم ما همراه ولايت هستند، تصريح كرد: مصلحت نمي‌دانيم فضاي جامعه به آنچه كه دشمنان مي‌خواهند، بگذرد، مصلحت نظام هميشه اين است كه جامعه آرام باشد و سخنان در فضاي منطقي گفته شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
يك عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم، با تاكيد بر اين‌كه مردم ما همراه ولايت هستند، تصريح كرد: مصلحت نمي‌دانيم فضاي جامعه به آنچه كه دشمنان مي‌خواهند، بگذرد، مصلحت نظام هميشه اين است كه جامعه آرام باشد و سخنان در فضاي منطقي گفته شود.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، احمد خاتمي در بيست و ششمين محفل انس اعضاي تيم‌هاي اضطراري و امداد و درمان دوران دفاع مقدس كه از سوي سازمان بسيج جامعه‌ي پزشكي كشور به مناسبت ماه رمضان برگزار شد، با تشكر از نقش تيم‌هاي اضطراري دوران دفاع مقدس و اعضاي بسيج جامعه‌ي پزشكي اظهار كرد: آنها كه در دوران دفاع مقدس حضور داشته‌اند و عمليات‌هاي مختلف را از نزديك لمس كرده‌اند، به خوبي شاهد نقش تاثيرگزار اين عزيزان خدمت‌گذار بوده‌اند.

وي افزود: آنچه از اين محفل انس انتظار مي‌رود، نگاه داشتن و پاسداري فرهنگ ايثار و اين كه همه چيز را در طبق اخلاص بگذاريم و تقديم جانان كنيم، است.

 امام جمعه‌ي موقت تهران در ادامه با بيان اين كه اسلام از آغاز با دو آهنگ همراه بوده است، تصريح كرد: آهنگ اول پيشرفت اسلام است و از روز آغاز كه دين اسلام در غربت كارش را آغاز كرد، فقط پيامبر(ص)، علي (ع) و خديجه (س) حضور داشتند، اما شاهديم كه آهنگ اين دين آهنگ موفقيت و پيشرفت بوده است و يك لحظه توقف در پيشرفت آن وجود نداشته است.

وي با بيان اين‌كه در زمان پيامبر(ص) تنها سه نفر بودند كه مي‌گفتند اشهد ان محمد رسول الله، افزود: امروز بيش از يك ميليارد و 500 ميليون نفر با افتخار اين شعار و شعور را تكرار مي‌كنند و سنگ اندازي‌ها از جمله ترور شخص پيامبر (ص) تا اذيت و آزار همراهان پيامبر (ص) و بيش از 80 جنگ عليه پيامبر (ص) نيز اين پيشرفت را متوقف نكرده است.

نايب رئيس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اين كه آهنگ دومي كه هميشه همراه اسلام بوده است، آهنگ دشمني‌ها بوده، تصريح كرد: به همان سرعتي كه اسلام رو به جلو بود، دشمني‌هاي مختلف آغاز شد و در سه عرصه‌ي دشمنان بيروني، داخلي و نفوذي ها اين حركت ادامه داشته است كه همين سرنوشت را انقلاب اسلامي داشته و دارد.

وي در ادامه با يادآوري عنايات خداوند به انقلاب اسلامي ايران از 32 سال پيش تاكنون، تصريح كرد:‌اگر عنايات خداوند نبود، مطمئنا انقلاب ده‌ها بار آسيب ديده بود، در حالي كه همه جا خدا اين انقلاب را ياري كرد.

خاتمي در ادامه گفت: ترديد نداشته باشيم آنچه تاكنون موفقيت بوده با عنايات خداوند به دست آمده و علي رغم‌ كودتاهايي كه عليه انقلاب ما تدارك ديدند و برخي از آنها با همراهي همه‌ي قدرت‌هاي استكباري بوده است، اما هميشه يك ربع قبل از استارت كودتا شاهد ناكامي آن بوده‌ايم.

وي ادامه داد: به طور مثال مساله‌ي طبس اعجاز خداوند بود و كارتر نيز در خاطراتش مي‌گويد گويا ريگ‌هاي بيابان سربازان خدا شده‌ بودند و اين نشانه‌ها براي ما كافي است كه افق آينده را روشن ببينيم.

وي با بيان اين‌كه آنها كه افق آينده را تيره و تار نشان مي‌دهند، به وعده‌هاي خداوند ايمان ندارند، اظهار كرد: وعده‌ي خدا اين است، اگر ملتي با خدا بود، خدا نيز با او است. پس افق آينده روشن است، همان طور كه افق كنوني روشن است؛ چرا كه زعامت اين ملت به دست بزرگمردي است كه هم انس ويژه با خدا و اهل بيت عصمت و طهارت دارد و هم تدبير و برنامه‌ريزي دارد.

خاتمي ادامه داد: دشمني‌ها چيزي نيست كه انسان در موردش نگران باشد؛ چرا كه كشور با عقل، حكمت و تدبير اداره مي‌شود.

وي درادامه تصريح كرد: هوشياري و بيداري لازم است و انقلاب اسلامي ما همانند اسلام حركت رو به جلو داشته و دارد. و به فضل خدا دشمنان اين انقلاب ناكامي پشت ناكامي نصيبشان مي‌شود.

وي با بيان اين كه يك نوع از دشمني‌هايي كه از آغاز اسلام و همين طور انقلاب اسلامي با آن مواجه هستيم دشمني خارجي؛ بيروني يا همان كفار قريش است، تصريح كرد: در زمان پيامبر (ص) يهودي‌ها در خط مقدم دشمنان بيروني بودند و هدف و تمام دغدغه‌شان به تعبير قرآن كريم دين بود و امروز نيز جنگ احزابي عليه ما شكل گرفته است، با همان قد و قامت جنگ احزاب سال 5 هجرت؛ چرا كه امروز اروپا ، آمريكا و انگليس عليه ايران دشمني مي كنند ،يعني استكبار تمام قد به دنبال مخالفت با نظام اسلامي ما است و مي‌خواهد با تحريم‌ها و برنامه‌هاي اين چنيني جلوي رشد انقلاب را بگيرد، اما هر چه زمان مي‌گذرد تحريم‌ها به ضرر خود آنها تمام مي شود .

امام جمعه‌ي موقت تهران با بيان اين‌كه همچنين شاهديم منافقان و رقاصان فراري يا استحاله شده كه با وعده‌ي يك خانه حاضر شدند، كشف حجاب كنند، همين امروز مي‌گويند قرآن برداشت‌هاي پيامبر(ص) است و وحي نيست، افزود: امروز همه گرد هم با محوريت آمريكا و انگليس و صهيونيست مثل دوران صدر اسلام عليه اسلام تلاش مي‌كنند.

وي با بيان اين كه جبهه‌ي ديگر عليه اسلام جبهه‌ي نفاق است، تصريح كرد: جبهه‌ي نفاق به اندازه‌ي جبهه‌ي كفر به اسلام ضربه زده است، و حتي قابل توجه است آياتي كه در قرآن در مورد منافقان آمده بيشتر از كفار است و 350 آيه‌ي قرآن در مورد منافقان است.

وي با اشاره به اين كه قرآن مي‌گويد جريان نفاق بسيار پيچيده است و با علم عادي قابل شناخت نيست، افزود: بعيد ندانيد برخي كساني كه شعارشان از شما بسيجي‌ها پرشور‌تر است، راه ديگي را دنبال مي‌كنند، پس شناخت جريان نفاق ضرورت حتمي است و انسان بايد مراقب باشد منافقان در مسير راهش دام نگسترده باشد.

خاتمي با بيان اين كه سومين جرياني كه بيشترين ضربه را به اسلام زده است، جريان نفوذي‌ها است، گفت: نفوذي‌ها يعني كساني كه با فرصت طلبي و مكاري و حيله گري در لايه‌هاي بالاي قدرت و حكومت نفوذ مي‌كنند.

خاتمي در ادامه گفت: اگر اين نفوذي‌ها آمدند به سرعت انحراف فرهنگي ايجاد مي‌كنند و در پي براندازي هستند، در حالي كه در ظاهر خود را همراه نشان مي‌دهند، اما در باطن ذره‌اي دلبسته‌ي نظام نيستند و اين جريان نفوذي در تاريخ اسلام در سه عرصه تلاش كرد.

وي خاطرنشان كرد كه جريان نفوذي كه در برابر پيامبر (ص) جنگ احد و بدر را به راه انداخت ، شاهد بوديم شش قرن جهان اسلام در دست آنها بود.

خاتمي در ادامه با بيان اين كه عرصه‌ي اولي كه نفوذي‌ها در آن تلاش مي‌كنند، انحراف فرهنگي است، گفت: از امام صادق (ع) روايت است كه مي‌گويد سلمان را سلمان فارسي صدا نكنيد، بلكه به او بگوييد سلمان محمدي. سلمان فارسي يعني چه؟ بگو سلمان محمدي. هويت سلمان اسلام است و هويت ايران نيز اسلام است و ما به ايران اسلامي مي باليم و رزمندگان عزيز ما براي ايران اسلامي جان داده‌اند.

وي با اشاره به اين‌كه شاه دم از كوروش مي‌زد و جشن‌هاي ننگين 2500 ساله مي‌گرفت، گفت: رزمندگان و علماي ما به ايران اسلامي مي‌بالند، در حالي كه شاهديم در دوره‌اي نهضت آزادي‌ها ادعا مي‌كردند ما اول ايراني و بعد مسلمان هستيم، امام ره در مقابلشان گفتند كه ما اول مسلمان و بعد ايراني هستيم.

وي با تاكيد بر اين كه اولين هدف نفوذي‌ها از بين بردن فرهنگ خالص اسلامي است، خاطر نشان كرد: دومين هدف جريان نفوذي در طول تاريخ زدن ولايت است، زدن ولايت در حقيقت هدف همه جريان‌هاي انحرافي است، همان طور كه فتنه‌ي سال 88 در پي مقابله با ولايت بود، فتنه‌ها و جريان‌هاي انحرافي ديگر هم و لو ابراز نكنند و هزار بار دم از ولايت بزنند، سرانجام ولايت ستيز هستند.

وي با طرح اين پرسش كه حضور كبري و صغري يعني چه؟ ادامه داد: مدرن‌ترين شيوه براي مقابله با ولايت را نفوذي‌ها در پيش گرفته‌اند و اين تعبير كه مي‌گويند دو حضور داريم كه در حضور صغري تنها عده‌اي مشرف به ديدار امام زمان(عج) مي‌شوند و در حضور كبري همه آقا را مي‌بينند بر اساس كدام مبنا است.

نايب رئيس مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: نتيجه‌ي چنين ديدگاهي اين مي‌شود كه وقتي خودمان به آقا دسترسي داريم، پس چه نياز است به دنبال نائبش برويم و اين كه عالم بزرگ و بصيري مثل مصباح يزدي مي‌گويد ما نگران علي محمد باب‌هاي ديگر هستيم به همين خاطر است يعني هرجا مقابله با ولايت را ديدي يقين كنيد كه جريان انحرافي است.

وي توضيح داد: آقا به صراحت فرمودند در برابر جريان نادرست با منطق برخورد داشته باشيد و صحبت كنيد و آنها اين فرمايش را دست مايه‌اي قرارمي‌دهند كه كسي نگويد جرياني به نام انحرافي وجود دارد و مقاله مي‌نويسند و عالمان بزرگي مثل مصباح يزدي، محمد يزدي و جنتي را مورد هجمه قرار مي‌دهند كه چرا از جريان انحرافي نام مي بريد.

خاتمي با بيان اين‌كه تمام نفوذي‌ها در طول تاريخ زدن ولايت به معناي بي‌تاثير شدن نقش ولايت را دنبال مي‌كنند، گفت: سومين هدف نفوذي‌ها ايجاد اختلاف است و جريان نفوذي در گذشته، امروز و فردا هم وجود خواهد داشت و هر زمان منافعشان به خطر بيافتد آرام بگير نيستند.

امام جمعه‌ي موقت تهران افزود: به برخي قلم به دستان، روزنامه‌نگاران، سرمقاله نويسان هشدار مي‌دهم كه ما همراه آقا و مطيع مقام معظم رهبري هستيم و ايشان امر فرمودند جامعه بايد به سمت آرامش رود يعني اغتشاش نبايد در جامعه باشد. چه در عرصه‌ي جنگ نرم و چه جنگ سرد، چه با مقاله يا سايت و غيره.پس سكوت جريان ولايي در مقابل جريان انحرافي به امر مقام معظم رهبري است، ولي بدانند اگر بخواهند آغازگر هجمه باشند و به دفاع از جريان انحرافي بخواهند اقدام كنند، ما هم تريبون و هم قلم دردستمان است و به فضل خدا افشا گري خواهيم كرد.

خاتمي در پايان خاطرنشان كرد: دوستانه نصيحت مي‌كنم دست از قلم‌هاي مسموم نيش‌آگين به عالم بصير بردارند كه غيرت ديني ما اجازه نمي‌دهد اين عالمان بزرگ تنها بمانند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۴
0
9
جناب آقاي خاتمي اول شما بفرمائيد حضرتعالي و آقاي مصباح در همان دوران دفاع مقدسي كه الان سنگش را به سينه ميزنيد چكاره بوديد و چه نقشي در آن داشتيد؟؟؟
دکتر محمد مهدی بهداروند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۴
1
0
ایشان نایب رئیس خبرگان نیستند
نظرات بینندگان