arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۹۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۰

پلمب دو رستوران به علت عرضه قليان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس مركز بهداشت استان همدان از پلمب دو باغ ـ رستوران در همدان به دليل عرضه قليان خبر داد.

به گزارش انتخاب، محمدمهدي مجذوبي در گفت‌وگو با فارس با بيان اينكه در ماه رمضان عمدتاً انرژي خود را براي باغ ـ‌ رستوران‌ها و مراكز تفريحي ـ توريستي گذاشته‌ايم، اظهار داشت: در اين زمينه بيشتر حساسيت ما بر روي گنجنامه است و در اين راستا نيز جلسات متعددي داشته‌ايم.

وي با بيان اينكه كوشش براي به تصويب رساندن كميته‌هاي تخصصي زير مجموعه كارگروه سلامت و امنيت غذايي استان از برنامه‌هاي پيش رو است، عنوان كرد: اين مهم نيز در كارگروه استاني سلامت و امنيت غذايي پيگيري مي‌شود.

رئيس مركز بهداشت استان همدان با اشاره به اينكه براي مردم در حوزه سلامت، موضوعات تخصصي مختلفي پيش مي‌آيد، گفت: با تشكيل كميته‌هاي تخصصي، اين موضوعات قبل از اينكه به كارگروه تخصصي استان راه يايد در كميته تخصصي خودش مورد بحث قرار مي‌گيرد تا اگر مشكل حل شد به سطح بالاتر نرود.

وي تصريح كرد: اگر در ارتباط با موضوعات مختلف پس از بررسي در كميته تخصصي، نياز به ارجاع به سطح بالاتر احساس شود بعد از بررسي‌هاي لازم در كميته تخصصي خودش براي بررسي و تصميم‌گيري ارجاع مي‌شود.

مجذوبي در ادامه با بيان اينكه در حوزه باغ ـ رستوران‌ها عمدتاً جلسات متعددي انجام شده است، عنوان كرد: آب آشاميدني مورد استفاده، نحوه دفع پسماند، فاضلاب و عرضه قليان در باغ ـ رستوران‌ها كه به طور نابساماني وجود دارد از جمله مواردي است كه مورد پيگيري قرار دارد.
وي خاطرنشان كرد: براي برخورد با قليان در اماكن عمومي و باغ‌رستوران‌ها حساسيت زيادي به خرج داده‌ايم و براي ساماندهي اين موضوع درخواست همكاري ساير دستگاه‌هاي ذي ربط از جمله شهرداري و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري داريم.
رئيس مركز بهداشت استان همدان افزود: در صدد هستيم مراكز عرضه غذا و فست‌فودها و باغ ـ رستوران‌ها را از نظر بهداشتي ساماندهي كنيم چراكه به نظر مي آيد سبب لطمه به محيط اين مراكز براي حضور خانواده‌ها شده است.

وي عنوان كرد: در ماه رمضان به دليل افزايش مصرف مردم به از محصولات شيريني‌فروشي‌ها و قنادي‌ها ويژه زولبيا و باميه بازرسي‌هاي ما از اين مراكز نيز گسترش يافته و نظارت‌ها تشديد مي‌شود.

مجذوبي تأكيد كرد: در ماه مبارك رمضان امر نظارت و بازرسي‌هاي مركز بهداشت نسبت به توليد، تهيه و عرضه مواد غذايي در هر مركزي جدي‌تر مي‌شود.

وي با بيان اينكه طرح مقابله با قليان نزديك چهار هفته است كه آغاز شده است، اظهار داشت: بر اين اساس تا كنون دو باغ ـ رستوران را به دليل عرضه قليان پلمپ كرده‌ايم كه اين كار را جدي‌تر ادامه مي‌دهيم.

رئيس مركز بهداشت استان همدان با اشاره به عرضه قليان در پارك‌ها توسط ماشين‌هاي دوره گرد به خصوص در ساعات آخر شب، نيز گفت: قرار بر اين شده كه يك همكاري جدي بين ما، شهرداري و همچنين نيروي انتظامي براي جمع‌آوري آنها صورت گيرد.

وي در پايان ابراز داشت: در امر جمع‌آوري قليان در پاركها و اواخر شب، نيروي انتظامي بايد حضوري جدي داشته باشد چراكه اگر اين گونه نباشد، امنيت پرسنل ما به خطر مي‌افتد كما اينكه يك مورد هم پيش آمده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۴
0
1
به خدا بعضی ها شورش رو در آوردن. میری تو پارک از هوار تازه لذت ببری بوی گند قلیون اذیتت میکنه. تو خیابون داری از جلو کافه رد میشی تا شعاع 20 متری بوی قلیون میاد میری بیرون شهر از طبیعت لذت ببری همینطور. به خدا بعضی مردم خیلی بی جنبه ن. هرچیزی حدی داره. به فکر سلامتی خودتون نیستید حداقل حق دیگران رو تضییع مکنید.
J.V.K
|
United States
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۵
0
0
baba kojaee biay farahzad bebini aslan ghelyan mibini?
نظرات بینندگان