arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۳ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۰

7 راز براي کاهش وزن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 علي اکبري: آن چه در اين قسمت ارايه خواهد شد، شبيه هيچ رژيم و يا برنامه لاغري که قبلاً ديده ايد نيست! من به شما هفت نکته اصلي خواهم داد که آنها را راز مي ناميم و با کمک اين رازها مي توانيد زندگي خود را چه از نظر داخلي و چه از نظر خارجي تغيير دهيد:

راز اول - تفکر صحيح
براي غلبه بر مشکلات وزني خود، نخست بايد بدانيد از کجا داريد شروع مي کنيد، مکان و موقعيت شما در نقطه شروع، همه و همه بستگي به چيزي دارد که من آن را صداقت شخصي مي نامم.صداقت شخصي بدين معني است که حقيقت مربوط به وزن خود و موقعيت خود را قبول کنيد. مثلاً اگر شما به اين باور باشيد که در کنترل وزن خود هيچگاه موفق نخواهيد شد، اين شکست، همان چيزي است که صداقتتان به شما ديکته مي کند؛ علاوه بر اين، باورهاي شخصي شما حضورشان را به صورت بارهاي سنگين شدم، خشم و تقصير نشان مي دهند و شما را خرد مي کنند؛ در برابر هر تفکر شما يک واکنش فيزيکي در بدن شما وجود دارد که ممکن است انرژي شما را بگيرد و شما را از رسيدن به آنچه واقعاً مي خواهيد بازدارد.چنانچه صداقت و باور شخصي شما، از افکار و باورهايتان متمايز شده است وظيفه من و شما اين است تا قسمت هايي را که براي شما مثبت نيستند کشف کنيم و آنها را از بين ببريم. اين دقيقاً همان چيزي است که راز اول «تفکر صحيح» کمک مي کند تا انجام دهيد. اين راز شما را به مرحله کنترل خود هدايت مي کند، شما بايد نخست درون خود را تصحيح کنيد.

راز دوم- مهار احساسات
اين ادعا چندان تکان دهنده نيست که بسياري از مردم، جهت مقابله با احساسات منفي چون خشم، عصبانيت، تنهايي و فشارهاي عصبي غذا مي خورند، حتي ممکن است شما براي واکنش به احساسات مثبتي، چون شادي و تفريح نيز غذا را به عنوان يک ابزار جشن به کار ببريد، شما با غذا يک اتصال قوي احساساتي ايجاد کرده ايد و غذا خوردن به عنوان واکنش به احساسات، نقش مهمي در مسأله وزن شما ايفا مي کند.

راز سوم- يک محيط بي شکست
راز سوم شما را به مرحله اي خارجي، يعني قابليت شکل دهي، طراحي و مديريت محيط خود هدايت خواهد کرد با اين راز شما روي محدوده شخصي زندگي خود تمرکز خواهيد کرد که شامل تمام چيزها از خانه تا مرکز کار شما مي باشد. اين راز، يعني سوزاندن تمام موانع خارجي و به حداقل رساندن وضعيتهايي که نياز به پرخوري و خوراکي هاي آماده را در شما برمي انگيزاند و در نهايت، محيط شما براي موفقيت آماده مي شود.

راز چهارم- غلبه بر پرخوري و خوردن بي انگيزه
کشف علت اينکه چرا شما پرخوري مي کنيد و يا اينکه چرا داراي اين عادت مخرب هستيد، نکته اي اساسي براي موفقيت در کاهش وزن دائمي است. با استفاده از راز چهارم، غلبه بر پرخوري و خوردن بي انگيزه شما به سوي مرحله کنترل عادت هدايت خواهيد شد.

راز پنجم- مصرف خوراکي هاي پرخاصيت و کم کالري
شما به اندازه کافي با هوش هستيد که بدانيد وقتي بيشتر از اندازه که بدنتان مي سوزاند مصرف کنيد، چاق مي شويد، ولي باز هم غذاهاي پرکالري را زياد مصرف مي کنيد. راز پنجم، مصرف خوراکي هاي پرخاصيت و کم کالري، شما را به سوي تعادل تغذيه و کنترل تغذيه هدايت مي کند.

راز ششم- ورزش با هدف
امروزه ورزش به عنوان يکي از مهم ترين فاکتورهاي زندگي ما بيان شده که نقش مؤثري در کاهش وزن و تثبيت وزن دلخواه دارد، ولي مشکل اين است که بيشتر مردم علاقه اي به ورزش کردن ندارند، چرا که اگر علاقه داشتند دستکم صبح ها ايشان را در حال نرمش و ورزش صحبگاهي مشاهده مي کرديد. به شما اطمينان مي دهم که قصد ندارم و ازتون نمي خواهم براي ساعت هاي متمادي در سالن هاي بدنسازي تمرين کنيد تا در المپيک شرکت کنيد. استراتژي مهم براي کاهش وزن توسط ورزش در اين است که به آرامي شروع کنيد و آن را به صورت مداوم انجام دهيد.نکته مضري که من در انجام عمليات کاهش وزن اشخاص گوناگون ديده ام، اين است که، آنها ورزش را به صورت افراطي انجام مي دهند به طوري که از لحاظ فيزيکي و فيزيولوژيکي به خود آسيب مي رسانند اما شما مي توانيد با انجام يکسري ورزش هاي ساده مانند پياده روي و شنا، کالري هاي اضافه را بسوزانيد.

راز هفتم- چرخه حمايتي پيرامون شما
در نهايت با استفاده از راز هفتم شما به سوي مرحله کنترل اجتماعي هدايت خواهيد شد، در اين چرخه بايد کساني باشند که شما را تشويق و براي شما شرايط موردنياز را فراهم کنند؛ به شما انرژي بدهند و به شما ايمان داشته باشند. چنانچه بخواهيد وزن کم کنيد بايد در اطراف خود با کساني در ارتباط باشيد که با شما همفکر باشند و بخواهند شما اين کار را انجام بدهيد.
نظرات بینندگان