arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۰۱۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۶ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۰

خلیج‌فارس فروخته شد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جوان نوشت :مبارک است ان‌شاءالله؛ نام لیگ را ۲ میلیارد و ۷۵۰ تومان فروختیم تا از این به بعد در تابلوهای تبلیغاتی دور زمین که چند وقتی است الکترونیکی هم شده شاهد یک گیومه به اندازه سه برابر کلمه اصلی لیگ برتر خلیج فارس باشیم.

بله به همین سادگی، از این به بعد باید خیلی بگردید تا در کنار نام بزرگ حامی مالی لیگ برتر، نام خلیج همیشه فارس را پیدا کنید. خب طبیعی هم هست؛ هرچه باشد طرف قرارداد ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان پول خرج کرده و باید اسمش بزرگ‌تر و بهتر از خلیج‌فارس دیده شود، پس فعلاً بی‌خیال عرق و تعصب و تمام جانفشانی‌هایی که برای اعتلای نام ایران و خلیج‌فارس شده می‌شویم چون هرچه باشد این روزها آنچه در درجه اول اهمیت قرار دارد، پول است. فعلاً بی‌خیال این می‌شویم که امارات متحده عربی هر روز یک جزیره به تعداد جزایر مصنوعی‌اش اضافه می‌کند تا بتواند با افزایش تعداد جمعیتش مجامع بین‌المللی را متقاعد کند که نام خلیج‌فارس را عوض کند و ما به راحتی تنها با دو میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان این نام بزرگ را فروختیم.

راستی اگر قرار بود این قدر مفت به این ذلت تن دهیم چرا آن را به عرب‌ها تقدیم نکردیم؟! باور کنید همین حالا هم خیلی بیشتر از این حرف‌ها حاضرند پول بپردازند برای اینکه نام خلیج‌فارس دیگر فارس نباشد.
بله جناب سردار رفت و ایستاد کنار مدیر و عکس گرفت که لیگ ۹۱-۹۰ بشود جام مجموعه تحت امر آقای مدیر آن هم تنها با ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان. بهانه‌های قشنگی هم می‌آورند برای این شاهکار. دبیر ستاد منشور اخلاقی لیگ -که البته ما نتوانستیم ارتباطش را با این ماجرا پیدا کنیم- اظهار نظری جالبی دارد. جناب علیپور می‌گوید: در لیگ‌های معتبر دنیا چون کالچو این امر انجام شده، مثلاً شرکت بزرگ موبایل اسپانسر اصلی لیگ ایتالیاست و در کنار لوگوی آنها به نمایش گذاشته می‌شود، در همه جای دنیا یک برند معروف و شناخته شده با رقمی مشخص شده حامی لیگ یا باشگاه می‌شود.

هرچند که جناب علیپور در مقام پاسخگویی و توجیه این اشتباه غیرقابل بخشش نیستند اما لازم است خدمت او و تمام آنهایی که فعلاً در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مهر سکوت بر لب زده‌اند، عنوان کنیم که بر فرض صحت اظهارات دبیر شورای منشور اخلاقی، لیگ‌هایی مثل کالچو، بوندس‌لیگا، لالیگا، لیگ برتر جزیره و... هیچ‌گاه نام حامی مالی و اسپانسر خود را بالاتر از لوگو مسابقات یا حتی همطراز با آن قرار نمی‌دهند.

توجه داشته باشید که این حامی مالی یا اسپانسر است که قرار است از کنار نام لیگ برای خود مقبولیت و شهرت و درآمد کسب کند نه برعکس! اما گویا در فوتبال بی‌در و پیکری که حتی توان رعایت سقف قرارداد بازیکنانش را هم ندارد این اتفاق روی می‌دهد و آقایان به راحتی آب خوردن نام لیگ را می‌فروشند.

آقایانی که امروز مدعی‌اند کاری که انجام داده‌اند مشابه اقدام لیگ‌های حرفه‌ای دنیاست حداقل این را هم پاسخگو باشند که چرا از تمام فوتبال حرفه‌ای دنیا تنها پول خرج کردن و کسب درآمدهای آنچنانی‌اش را یاد گرفته‌اند و بقیه امور را به امان خدا رها کرده‌اند؟

هفته اول لیگ برتر جام خلیج فارس «تأکید می‌کنم جام خلیج‌فارس نه نام دیگری» به پایان رسید اما آنچه بزرگ‌تر و بهتر از نام زیبای خلیج‌فارس دیده شد، نام حامی مالی آقایان فدراسیون‌نشین و سردار محترم سازمان لیگ بود! به‌طور حتم فوتبال شکست خورده ایران به هیچ عنوان ارزش این را ندارد که بخواهیم بر سر آن خاک و عنوان گوشه گوشه کشور عزیزمان را به فروش بگذاریم و کسب درآمد کنیم. پس چه بهتر که خیلی زود و از همین فردا که آغاز هفته دوم رقابت‌هاست با اصلاح این اشتباه نابخشودنی دوباره نام خلیج‌فارس را در ورزشگاه‌ها بالاتر از تمام نام‌ها قرار دهند و اگر قرار بر این است که خسارتی هم بپردازند از جیب مبارک خود بپردازند تا از این به بعد دچار چنین خطاهایی نشوند، چراکه قرار بر این نیست که ایران اسلامی و خلیج همیشه فارس تاوان دنیا دوستی و قراردادهای میلیاردی مورد پسند آقایان فدراسیون‌نشین را پس دهد.

در فوتبال حرفه‌ای دنیا، هزار و یک اتفاق و رویداد رخ می‌دهد و متأسفانه آقایان پشت میزنشین فوتبال ایران تنها آنهایی را خوب می‌بینند که به سود خودشان باشد، کجای فوتبال دنیا به بازیکنان درجه دو و سه میلیون میلیون پول می‌دهند. کجای دنیای حرفه‌ای در همان هفته اول فحش و ناسزا تمام لیگ را در برمی‌گیرد و کجای فوتبال دنیا این همه آدم منشوری و منحرف و محروم و... وجود دارد. ولی خب اینها مهم نیست، مهم این است که ما مثل بقیه دنیای حرفه‌ای فوتبال حامی مالی داشته باشیم برای لیگ‌مان و تازه دست پیش بگیریم از تمام آنها و نام اسپانسرمان را در گیومه و بسیار بزرگ‌تر و قابل دیدتر از نام اصلی لیگ مقابل دید مردم و علاقه‌مندان و تمام دنیا قرار دهیم چون هرچه باشد بنده‌های خدا ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان پول خرج کرده‌اند برای اینکه نامشان در کنار نام زیبای خلیج‌فارس و البته بزرگ‌تر و بهتر از آن قرار گیرد!

راستی که اگر تمام شیخ‌نشین‌های حاشیه خلیج‌فارس جمع می‌شدند و طی این سال‌ها که تلاش کردند تا این نام جاودانه را حذف کنند نمی‌توانستند اینچنین نام خلیج‌فارس را کوچک کنند، جناب سردار عزیزمحمدی دست مریزاد، جناب حجت‌الاسلام علیپور خسته نباشید، تمام آنهایی که در فدراسیون نشسته‌اید خدا قوت بابت این همه تلاش در جهت حفظ ارزش‌ها و پاسداری از نام و خاک مقدس ایران اسلامی!

۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان پرداخت شد تا نام خلیج‌فارس کوچک‌تر از نام حامی مالی لیگ برتر فوتبال ایران نشان داده شود. هرچند که شنیده‌ها حاکی از آن است که مبلغ چیزی فراتر از این حرف‌هاست و آقایان متعصب! فدراسیون‌نشین بابت این تغییر نام رقمی بسیار بالاتر و امتیازی بسیار بیشتر از ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان از حامی مالی جدیدشان دریافت کرده‌اند.

مبارک است ان‌شاءالله. این همه سال خون دل خوردیم تا نام خلیج‌فارس را حفظ کنیم آن وقت یکی پیدا شد و چنانکه می‌گویند ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان پول داد و نامش را بزرگ‌تر از نام خلیج‌فارس نشانمان داد، هرچند که می‌گویند مبلغ بسیار بیشتر و امتیازات جانبی‌اش چشمگیرتر از این حرف‌هاست.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۶
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
0
9
با گذاشتن اسم خلیج فارس روی یه لیگ داخلی اتفاقی در سطح بین الملل نمیفته
اون آقایی که این مقاله سراسر اشک و آه رو نوشتن که حس ناسیونالیسم ما رو برانگیزن بهتره بگردن دنبال یه طرح برای نهادینه کردن نام خلیج فارس در سطح بین الملل
مثلا برگزاری یه تورنمنت بین المللی با حضور تیمهای درجه یک اروپایی با عنوان چام خلیج فارس(البته با صرف هزینه)
مشکل ما اینه که دوست داریم از هر چیز ایراد بگیریم و واسه هدفمون کاری جز تخریب بلد نیستیم
عربها میلیاردها پول خرج میکنن که اسم جعلی عرب رو بذارن رو خلیج فارس اما ما برای نام مقدس و اصیل خلیج فارس چه کردیم جز گذاشتنش روی یه لیگ داخلی و چند تا بزرگراه و کوچه بن بست!
آقای نویسنده اون موقع که مجسمه قهرمان ملی آریوبرزن رو از میدانی در یاسوج خودیها ( و نه عربها ) پایین کشیدن کجا تشریف داشتید و چرا مرثیه سرایی نکردید؟!
بهتره حداقل با خودتون روراست باشید و هر نکته کوچکی رو بزرگ جلوه ندید و هر فاجعه ای رو لا پوشانی نکنید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
0
4
مابخاطر کشوراسلامی مون حاضریم جانمان رافداکنیم لطفا بخاطر پول اینکارها رو نکنن .اینهمه خرج فوتبالیستها میشه نتیجه اش هم شرم آوره.چراکه بازیکنها به فکرژل مویشان هستند نه فوتبال.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
0
0
خسته نباشید جمیعاً
نظرات بینندگان