arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۷ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۰

روابط قطر با بحرین بحرانی شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک پایگاه غربی گزارش داد که پخش یک برنامه در شبکه الجزیره انگلیسی و انتقاد از نقض حقوق بشر در بحرین به عاملی برای تنش در روابط دوحه-منامه تبدیل شده است.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، پایگاه میدل ایست آنلاین در مطلبی با اشاره به بروز اختلاف میان بحرین و قطر آورده است: کشورهای شورای همکاری خلیج فارس شبهای بحرانی را به دنبال انتشار اخبار ضد و نقیضی درباره صدور دستور العملی از سوی پادشاه بحرین به وزات خارجه این کشور برای قطع روابط با قطر پشت سر گذاشتند.

بر اساس این دستور العمل پادشاه بحرین، منامه در اعتراض به پخش برنامه ای در شبکه الجزیره انگلیسی که در آن مقامات بحرینی را متهم به  نقض حقوق بشر می کند و آنها را مورد انتقاد شدید قرار می دهد روابط خود را با قطر به طور کامل قطع می کند.

"شیخ خالد بن احمد آل خلیفه" وزیر خارجه بحرین در این باره گفت: روشن است که قطر خیر بحرین را نمی خواهد و برنامه پخش شده از سوی شبکه الجزیره آخرین اقدام برای دشمنی بدون مفهوم با بحرین است.

وی در ادامه مدعی شد: این که برنامه یکساعته نشان دهنده این است که برخی به موضوعات به صورت یکجانبه نگاه می کنند و این برنامه رای اکثریت مردم را نادیده می گیرد و یک طرفه قضاوت می کند.اینها (برنامه سازان الجزیره) لیاقت دریافت اسکار را دارند.

از سوی دیگر "شیخ عبدالله آل ثانی" سفیر قطر در بحرین بیان کرد: من چیزی دریافت نکرده ام اگر برخی به دنبال اختلاف افکنی باشند ساده است و اختلافات ساده ترین راه برای تخریب روابط است هیچ سفیری در راستای قطع روابط کشور متبوعش با کشوری که در آن به عنوان سفیر حضور دارد اقدام نمی کند.

وی افزود: مشکلات زیادی میان دو کشور به وجود آمده که حل شده است. ما به سوزاندن پرچم قطر در برابر سفارت واکنشی نشان ندادیم.
نظرات بینندگان