arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۰۲ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۰

وزير خارجه: ادعاي حضور نيروهاي ايراني در سوريه، بي انصافي است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزيرخارجه ايران ابراز اميدواري كرد، محاكمه دو متهم آمريكايي كه به جرم ورود غيرقانوني به كشور بازداشت شده اند، به گونه اي پيش رود كه در نهايت آزادي آنها را به همراه داشته باشد.

علي اكبر صالحي در كنفرانس خبري مشترك با «باكوآريفاري» همتاي بنيني خود در پاسخ به پرسشي در اين ارتباط، افزود: از قوه قضاييه تشكر مي كنم كه با عدل و انصاف موضوع را پيگيري مي كند.

وزيرخارجه اظهار داشت: در زمان مقررعزيزان ما در قوه قضاييه اطلاعات لازم را در اين خصوص ارايه خواهند كرد.

عده اي سعي دارند آب را گل آلود كنند

وزير خارجه در پاسخ به پرسش ديگري در ارتباط با اظهارات يكي از مقامهاي سعودي در باره جزاير سه گانه ايراني و همچنين ابراز نگراني از موضوع هسته اي ايران تصريح كرد: اين موضوع، مقاله اي در يك روزنامه از يك مقام سعودي بود كه نام او نيز ذكر نشده بود و قرار نيست ما پاسخ مقالات روزنامه ها را بدهيم، زيرا ارزش پاسخگويي ندارند.

وي با بيان اينكه ايران و عربستان دو كشور مهم و علاقه مند به توسعه روابط با هم هستند، اضافه كرد: عده اي سعي مي كنند آب را گل آلود كنند.

استفاده ابزاري از موضوع حقوق بشر

صالحي پاسخ به پرسش ديگري درباره درخواست «احمد شهيد» گزارشگر ويژه حقوق بشر براي سفر به تهران گفت: با وجود اينكه ما روابط خوبي با شوراي حقوق بشر سازمان ملل داريم، اما متأسفانه برخي كشورها از موضوع حقوق بشر به عنوان ابزار سياسي استفاده مي كنند.

وي با بيان اينكه آمريكا و برخي ديگر از كشورهاي غربي اين بار هم از موضوع حقوق بشر براي اعمال فشار به ايران استفاده كرده اند، تصريح كرد: اين موضوع راه به جايي نخواهد برد.

وزيرخارجه اظهار داشت: وضعيت حقوق بشر در كشور ما به نسبت بسياري ديگر از كشورها بسيار خوب است و همگان به اين موضوع اذعان دارند.

وزير خارجه تأكيد كرد: ايران همچنان به همكاريها و همراهي هاي خود با كميسارياي عالي حقوق بشر و همچنين شوراي حقوق بشر ادامه مي دهد.

صالحي در پاسخ به پرسش ديگري در خصوص اظهارات اخير وزير خارجه تركيه گفت: ايران، سوريه و تركيه اعضاي يك خانواده مهم در منطقه خاورميانه هستند و آقاي داود اوغلو نيز ماه گذشته در اين ارتباط به ايران سفر كرده بود.

وي با بيان اينكه در حال رايزني مستمر با مقاهاي تركيه بويژه در ارتباط با تحولات منطقه از جمله سوريه هستيم،تصريح كرد:برخي مطبوعات با طرح برخي ادعاها به دنبال ايجاد فضاي شك و ترديد و يا سياسي كردن مسايل هستند.

وزيرخارجه به ادعاهايي كه درباره حضور نيروهاي ايراني و حزب ا... لبنان در سوريه مطرح مي شود، اشاره كرد و افزود: واقعا اين ادعاها خارج از عدل و انصاف و جوانمردي هستند كه غربي ها آنها را رواج داده اند.

وزير خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاري در خصوص توسعه همكاريها و مناسبات با كشورهاي قاره آفريقا نيز گفت: گسترش مناسبات با آفريقا در دستور كار تهران قرار دارد، زيرا آفريقا قاره مهمي است كه آينده براي آنها است.
نظرات بینندگان