arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۰۵۲
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۲ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۰

فرهاد مجيدي : شايد در جام جهاني برزيل خداحافظي کردم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بسياري فرهاد مجيدي را تأثيرگذارترين بازيکن 2 فصل اخير فوتبال ايران مي دانند. مجيدي که سال هاي زيادي در فوتبال امارات حضور داشت، پس از بازگشت به ايران و با وجود بالا رفتن سن و سالش مؤثرترين بازيکن آبي هاي پايتخت در اين دو فصل بوده است. فرهاد مجيدي در گفتگو يي تفصيلي با ايسنا به سؤال هاي مختلفي که اين روزها پيرامونش مطرح است، پاسخ گفت:

* چرا استقلال فصل قبل آن طور که بايد نتيجه نگرفت؟ در کنفرانس مطبوعاتي تان گفتيد که قهرمان شديد؟

** فکر نمي کنم ما فصل قبل بد نتيجه گرفته باشيم. در يک مقطع استقلال افت کرد که هواداران هم از نتايج راضي نبودند، اما بعد رفته رفته تيم خوب شد و ما توانستيم نتايج خوبي را بگيريم. به همين دليل فکر مي کنم بي انصافي باشد که بگوييم استقلال پارسال بد نتيجه گرفت. ما ابتداي فصل وضعيت خوبي نداشتيم و مظلومي فصل را دير شروع کرد اما با يک امتياز اختلاف نسبت به پرستاره ترين تيم ليگ يعني سپاهان نايب قهرمان شديم. قهرمان واقعي جام ما بوديم چون رقيب ديرينه مان را در دوبازي رفت و برگشت شکست داديم و فکر مي کنم اين موضوع براي هواداران استقلال 10 تا جام مي ارزيد.

* با توجه به حرف و حديث هايي که درباره شما بود، به نظر نمي رسيد که در استقلال بمانيد اما مانديد.
** من با استقلال قرارداد داشتم. 2 پيشنهاد خيلي خوب از قطر و امارات داشتم . در دنياي حرفه اي پيشنهاد خارجي براي بازيکن 35 ساله يک افتخار است اما با مشورتي که با آقاي مهندس زريبافان و فتح ا...زاده داشتم تصميم گرفتم در استقلال بمانم. من فقط به بازي و شرايط تيم فکر مي کنم. فرهاد مجيدي سرباز استقلال است و فقط پيراهن آبي اين تيم و هواداران آن مهم است. هواداران خود به خوبي مي دانند که چه کسي براي استقلال با تمام وجود بازي مي کند و چه کساني در نبودشان سعي در تخريب و تضعيف استقلال دارند.

* چه موقعي از فوتبال خداحافظي مي کنيد؟ چون تقريبا 3 فصل پيش و زمان قلعه نويي شما در استقلال زياد به بازي گرفته نمي شديد و همگان مي گفتند که مجيدي تمام شده است.

**به گذشته زياد فکر نمي کنم. خوشحالم که توانستم خودم را ثابت کنم. زمان خاصي براي خداحافظي در نظرم نيست اما شک نکنيد که هر موقع احساس کنم نمي توانم براي تيم مثمرثمر باشم بدون اعلام قبلي زمين را مي بوسم و پيراهنم را به جايگاه تماشاگران انداخته و از فوتبال خداحافظي مي کنم. شايد هم در جام جهاني 2014 در برزيل خداحافظي کردم. من وقتي که 18 سالم بود و توسط آقاي مايلي کهن به تيم ملي دعوت شدم همه کارشناسان شگفت زده شدند که چطور يک جوان از تيم اميد بهمن به تيم ملي راه يافته است ؟ به نظر من بايد تلاش کرد تا کارشناسان شگفت زده شوند، کاري که در گذشته هم به خوبي انجام دادم.
* طي روزهاي گذشته محمد مايلي کهن درباره جريان هاي خاص فوتبال صحبت کرده است. نظر شما چيست؟

**در اينجا به عنوان يک بازيکن تمام صحبت هاي مايلي کهن را درباره وضعيت کنوني فوتبال کشور تأييد مي کنم و با ابراز تأسف بيشتر از اين حرفي در اين مورد نمي زنم.

* خيلي ها معتقدند ستارگاني که استقلال در اين فصل جذب کرده با رقم هاي گزاف و شرايط خاص به تيم آمده اند؟

** استقلال تيم محلي نيست که هر کسي بخواهد براي آن شرط و شروط بگذارد. استقلال هميشه استقلال بوده و هست و خواهد بود. بازيکناني چون زنده ياد حجازي ، روشن ها، نامجو مطلق ها، بياني ها و مظلومي ها در اين تيم بوده اند. اين دوره هم ما در استقلال هستيم و نبايد بعضي ها استقلال را ارث پدري شان بدانند. هر بازيکني که به استقلال مي آيد بايد به پوشيدن پيراهن اين باشگاه افتخار کند.

* به قهرماني اميدواريد؟

**قطعا با توکل به خدا، حمايت و دعاي هواداران، دانش کادرفني و تلاش بازيکنان و درايت مديريت براي قهرماني پاک تلاش مي کنيم.

* بازگشت شما به تيم ملي به کجا رسيد؟

**بازي کردن در تيم ملي براي هر بازيکني افتخار استبه خصوص اگر مربي آن تيم، مربي بزرگي مثل کي روش باشد. با آمدن مربي بزرگي چون کي روش که اميدوارم فوتبال ما و اهالي آن از حضور و دانش وي کمال استفاده را ببرند و بستر مناسبي براي ادامه فعاليت وي فراهم کنند، دوست دارم در صورت نياز وي به تيم ملي کشورم خدمت کنم.

* چه برنامه اي براي آينده داريد ؟ مي خواهيد مربي شويد ؟

**به دنبال فراهم کردن ادامه تحصيل و نيز شرکت در کلاس هاي مربيگري پيشرفته هستم. براي من مربيگري در استقلال يک افتخار محسوب مي شود و مايلم که در آينده به حرفه مربيگري بپردازم.

* در پي تقليد صدايي که در برنامه جشن پيراهن استقلال انجام شد، علي دايي شديدا به انتقاد از مسؤولان باشگاه استقلال پرداخت و از تذکر شما به فرد تقليد کننده تشکر کرد . نظر شما چيست؟

**علي دايي از بزرگان فوتبال ماست که شايد در هر 100 سال مانند آن در کشوري متولد و ظهور کند. من اگر تذکري دادم به وظيفه اخلاقي خويش عمل کردم و بس.
نظرات بینندگان