arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۰۸۷
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۳ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۰

موسسات اعتبار سنجي چگونه کار مي کنند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
موسسات اعتبار سنجی میزان اعتبار اقتصادی را در برابر بدهی ها تعیین می کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، شرکت های اعتبار سنجی در جهان با تحقیق، آنالیز و اعتبار سنجی خطرهای سرمایه گذاری در وضعیت های ثبات و امنیت اقتصادی و دیگر حالات، دارایی های یک کشور مثل اوراق قرضه و بیمه و غیره را بررسی و گزارش می دهند.

هدف از فعالیت های شرکت های اعتبار سنجی فراهم کردن اطلاعات بازار برای سرمایه گذاری، بررسی خطرهای سرمایه گذاری و در نهایت تعیین اعتبار اقتصادی در برابر بدهی ها است. در میان این شرکت ها استاندارد اند پورز موسوم به اس اند پی بزرگترین موسسه اعتبار سنجی در میان سه موسسه اعتبار سنجی در آمریکا است.

این موسسه از سال هزار و هشتصد و شصت میلادی فعالیت می کند و در بیست و سه کشور دفتر دارد.این موسسه در سال دو هزار و ده میلادی دو میلیارد و نهصد میلیون دلار درآمد داشته است.اس اند پی به اندازه سی و دو تریلیون دلار بدهی، درجه اعتباری تعیین کرده است.

این شرکت همچنین شاخص اس اند پی پانصد را در بازار سهام آمریکا اداره می کند. مودیس دومین موسسه اعتبار سنجی آمریکا است، در سال هزار و نهصد و نه میلادی آغاز به کار کرده است، در صد و ده کشور جهان خدمات اعتباری برای بدهی می دهد،در سال دو هزار و ده میلادی دو میلیارد دلار درآمد داشته است و چهارهزار و پانصد کارمند در بیست و شش کشور جهان دارد.

در این میان کوچکترین شرکت موسسه فیچ است که در سال هزار و نهصد و سیزده آغاز به کار کرده است و در صد و پنجاه کشور جهان در حال فعالیت است و دو هزار کارمند دارد.
نظرات بینندگان