arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۰۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۱ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶

رئیسی: برخی فکر می‌کنند منِ طلبه رقیب این دولت هستم /چرا باید چشممان را به بیگانگان بدوزیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخستین گردهمایی حامیان ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست‎جمهوری در سالن شهدای هفتم تیر تهران واقع در ضلع شمالی پارک شهر تهران برگزار شد.
 
به گزارش انتخاب، اهم اظهارات سید ابراهیم رییسی به نقل از خبرگزاری ها به شرح زیر است:  
 
*امروز حضور در عرصه انتخابات و قرار گرفتن در معرض انتخاب و اراده ملت ایران که اقدامی تشریفاتی در نظام ما نیست بلکه حقیقت و واقعیتی است که باید سرنوشت مردم به دست رای خودشان رقم بخورد.
 
* در دولت های قبل گامهای زیادی برداشته شده است اما امروز در شرایطی هستیم که به نظر ما این شرایط برای هر کس که اندک تاملی بکند در خواهد یافت که با آنچه امام خمینی (ره)، خانواده های شهیدان و قانون اساسی خواسته است تفاوت دارد. شرایطی که ما الان داریم هرچند ما را در بیرون از کشور متفاوت کرده است اما در درون کشور به دلیل ضعف مدیریت غیرقابل تحمل شده است.
 
* مشکلی که کشور دارد نگاه به مردم است که در این نگاه به نظر می رسد واقعا برخی فکر می کنند ملت توانایی حل مشکلات کشور از سوی مردم وجود ندارد در حالی که همین مردم انقلاب و جنگ را پشت سر گذاشتند.
 
* اعتقاد و باور ما این است که باید نگاه به مردم را نگاهی واقعی کرد و مردم می‌توانند نقش آفرینی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کرد و به آنان نقش داد و خواهیم دید که خودشان از گره‌ها مشکل گشایی خواهند کرد.
 
*آیا رفع مشکل بیکاری نیازمند سرمایه است؟ فضای کسب و کار برای جوانان آماده نیست آیا باید این فضا ادامه پیدا کند و ما چشم‌مان به دست بیگانگان باشد یا اینکه خودمان با همین ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد مشکلات خودمان را با دستان خودمان و با حمایت جوانان حل کنیم؟ بله کشور بودجه ندارد اما آیا کشور ثروت ندارد؟ آیا کشور سرمایه ندارد؟ امروز سهم ما از دریا و استفاده از ساحل دو یا یک و نیم درصد است، آیا این حق است؟ امروز کاملا امکان پذیر است که جوان تازه ازدواج کرده برایش مسکن فراهم شود؟ چرا به جای حل مشکل مسکن مهر، ناباورانه آن پروژه را چند سال تعطیل کردند و امید بسیاری از مستضعفان و محرومان را ناامید کردند؟ به جای تعطیل کردنش مشکلش را حل کنید. ما محاسبه کردیم که می شود تا پایان امسال مسکن مهر را تحویل مردم داد.
 
* آیا صحیح است که عده ای نقدینگی دولت را در دست بگیرند و با حساب‌های شخصی شان به دنبال کسب سود باشند و این سرمایه در بخش تولید کشور به کار گرفته نشود؟ شرایطی که امروز شاهدش هستیم جز با تحول در نظام مدیریت کشور امکان پذیر نیست که باید اتفاق بیفتد و در اولین گام نظام اداری‌اش اصلاح شود.
 
* در کشوری که دولتش اسلامی است، در اولین گام باید نظام اداری‌اش سالم باشد که در این نظام اداری سالم مردم به دور از پارتی بازی، رفیق بازی و رشوه و فساد می توانند به کار بپردازند. برخی فکر می‌کنند من طلبه، رقیب این دولت هستم اما رقیب این دولت عملکردش است.
 
* امروز مشکل ما فقط مسائل جناحی و این دسته و آن گروه نیست، سخن ما این است که چرا اقتصاد ما آن اقتصادی که بتواند در برابر افسارگسیختگی دشمنان مقاومت کند و درون زا باشد، نیست. ما می‌گوییم به موجب قانون دولت موظف است به حکم قانون سالی یک میلیون مسکن بسازد و یک میلیون شغل ایجاد کند اما برخی تصور می کنند که این مسئله شعار است و می‌گویند نمی‌شود.
 
* همه کارشناسان معتقدند که مسکن سازی بسیاری از شغل‌ها را فعال می‌کند، چرا این کار را نمی‌کنند؟ می‌گویند اعتبارش کجاست. اعتبارش هم وجود دارد و قابل تحقق است. چرا می‌گویند که نمی‌شود و نمی‌توان این کار را کرد؟ با این همه منابعی که در این کشور وجود دارد چطور منابع وجود ندارد؟ باید فاصله طبقاتی را کم کنیم، این زیبنده است که یک شکم سیر و شکم دیگری گرسنه باشد؟
 
* آقایان می‌گویند ما در چند سال اخیر مالیات‌ها را دریافت می‌کنیم، مالیات را از چه کسی دریافت می‌کنید؟ از کسانی که پرداخت می‌کنند یا از کسانی فرار مالیاتی دارند؟ صد برابر آنچه دریافت می کنید فرار مالیاتی انجام می‌شود.
 
* می گویند حقوق شهروندی، آقا! کسانی که مدرک تحصیلی دستشان است و بیکارند و شاهد از دست رفتن کار پدرشان نیز می‌شود، برای حقوق شهروندی او چه کرده‌اید؟ چرا ما کشور را به نگاه بیگانگان معطل کنیم؟ چرا باید چشممان را به بیگانگان بدوزیم که چه زمان بیایند و در کشور ما سرمایه گذاری کنند.
 
* اقتصاد ما درون زا و برون‌گرا است و بحث‌مان تعامل کردن با بیگانگان نیست اما اینکه آنها بیایند و مشکل ما را حل کنند را قبول نمی‌کنیم.
 
* آیا معلم و فرهنگی و نقش آفرین آینده جامعه باید در وضعیت روحی، اجتماعی و اقتصادی باید باشند که شاهد آن اتفاقات در صندوق فرهنگیان بشود؟ می‌گویند چرا هر روز در روزنامه‌ها از فساد می‌نویسند؟ اتفاقا دولت باید از کسانی یک ایراد و یک فساد را به دولت نشان می‌دهد استقبال کند و خود رییس دولت باید نخستین مدعی مبارزه با فساد باشد.
 
* حل مشکل مردم که با حرف درمانی انجام نمی‌شود، ما نیازمند عمل هستیم. نیازمند این هستیم که عمل کنیم تا به نتیجه برسیم.
نظرات بینندگان