arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۱۰۸۱
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۴ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
با حضور رئیس جمهوری

فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس افتتاح شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با حضور رئیس جمهوری، وزیر نفت و دیگر مسئولان کشوری و استان هرمزگان در بندرعباس به طور رسمی فاز نخست پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس برای تولید روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین افتتاح شد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایلنا، آیین رسمی بهره‎برداری از تولید مستمر بنزین در فاز نخست پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس، ظهر امروز (یکشنبه، ١٠ اردیبهشت‎ماه) با حضور دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، بیژن زنگنه، وزیر نفت، عباس کاظمی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‎های نفتی ایران و مدیران و مسئولان این طرح عظیم ملی برگزار شد.
 
در حال حاضر فاز نخست بنزین سازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس با تولید ١٢ میلیون لیتر بنزین یورو ٤ به مدار بهره برداری وارد شده است که قرار است در گام اول کشور را در تولید بنزین خودکفا کند.
 
ساخت پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس در سال ١٣٨٥ کلید خورد که در دوران تحریم به دلیل نبود تجهیزات و سرمایه کافی این پروژه به کندی پیش رفت.
 
پس از برجام اجرای این طرح پالایشی شتاب گرفت و برخی واحدهای آن نظیر واحد تقطیر نیز در سال ٩٥ به بهره برداری رسید.
 
در پی بهره‌برداری کامل از پالایشگاه ستاره خلیج فارس، افزون بر این‌که ایران از نظر تامین بنزین مورد نیاز کشور خودکفا می شود، بلکه به صادرکننده بنزین نیز تبدیل خواهد شد.
نظرات بینندگان