arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۱۴۰
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۴ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۰

فرمانده سپاه: ما و آقای رئیس جمهور نگران وضعیت قرارگاه خاتم بودیم

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به عملکرد درخشان رستم قاسمی در قرارگاه خاتم‌الانبیا گفت: همین عملکرد درخشان بود که باعث شد تا رئیس جمهور برای انتخاب وی به عنوان وزیر نفت اصرار داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس نوشت: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به عملکرد درخشان رستم قاسمی در قرارگاه خاتم‌الانبیا گفت: همین عملکرد درخشان بود که باعث شد تا رئیس جمهور برای انتخاب وی به عنوان وزیر نفت اصرار داشته باشد.

سردار سرلشکر محمد‌علی جعفری در مراسم تودیع رستم قاسمی و معارفه ابوالقاسم مظفری شمس فرمانده جدید قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) ‌با اشاره به سوابق و عملکرد درخشان رستم قاسمی به عنوان فرمانده این قرارگاه در طول سال‌های اخیر اظهار امیدواری کرد همانطور که وی در این قرارگاه عملکردی درخشان داشت، در وزارت نفت نیز بدرخشد چرا‌که این عملکرد مبنای انتخاب رئیس جمهور و اصرار وی برای تصدی وزارت نفت توسط قاسمی بود.

گزیده سخنان وی به این قرار است:

    * روحیه جهادگری، سخت‌کوشی و توکل بالا از جمله ویژگی‌های رستم قاسمی در پذیرش مسئولیت بود که باعث شد ما او را در قرارگاه خاتم از دست دهیم اما خوشحالیم که می‌تواند در مسئولیت خطیر دیگری مانند وزارت نفت ‌منشاء خدمات بیشتری ‌باشد چرا‌که وزارت نفت منبع اقتصادی تعیین کننده و محوری برای کشور و نظام است.

    * در وزارت نفت علیرغم تلاش‌های زیادی که صورت گرفته، به اقرار آقای رئیس جمهور کارهای بسیاری نیز زمین مانده است که امیدواریم قاسمی بتواند این مسئولیت را به خوبی به سرانجام برساند.
    * در آخرین جلسه‌ای که با حضور آقای رئیس جمهور و قاسمی برگزار شد، بحث‌های زیادی صورت گرفت و هم ما و هم آقای رئیس جمهور نگران وضعیت قرارگاه خاتم بودیم چرا‌که این قرارگاه یکی از نهادهای مهم در کمک‌رسانی به دولت است و نقش تعیین‌کننده‌ای در بازسازی کشور دارد اما به دلیل ضرورت انجام اقدامات مهم در حوزه مهمی مانند وزارت نفت این تصمیم گرفته شد و امید زیادی به موفقیت قاسمی در وزارت نفت است.

    * پروژه‌های قرارگاه عمدتا به موقع یا زودتر از زمان مقرر به نتیجه رسید که البته ورود به پروژه‌‌ و قرارداد‌های مهم و سنگین، ریسکی بود که قاسمی پذیرفت و در مقاطعی که نظام و دولت با مشکل بودجه روبرو بودند، قرارگاه، پروژه‌ها را انجام می‌داد.

    * خیلی‌ها فکر می‌کند سپاه تنها مسئول دفاع مسلحانه در مقابل بیگانگان یا ناامنی‌های داخلی است اما وظیفه سپاه به عنوان نگهبان انقلاب و دستاوردهای آن تنها به دفاع فیزیکی محدود نمی‌شود ‌چرا‌که تهدیدات سخت مربوط به دهه اول انقلاب بود و در دهه‌های بعد با هوشمندی مسئولین به خصوص رهبر انقلاب تغییر ماهیت تجهیزات دشمن بررسی و زمینه‌های دفاعی برابر آن فراهم شد که رهبری در این خصوص انتظارات فراوانی از سپاه داشتند.

    * سازمان‌های اسلامی و انقلابی اگر با همان انگیزه‌ها و چارچوب باقی بمانند، هیچ وقت به نقطه پایین‌تر برنمی‌گردند و باید بدانیم با روحیه معمولی نمی‌توان به دفاع پرداخت بلکه خدمت به انقالب و اسلام نیازمند روحیه جهادی و انقلابی است.

    * یکی از دغدغه‌های مهم رهبر انقلاب این بود که بستر کار اقتصادی تهدیداتی را در خود دارد و باید برای گرفتار نشدن در این تهدیدات با نیت خالص کار شود‌ و این است که دائم بر روحیه جهادی تاکید شده و باید آن را حفظ کنیم. سپاه اصولا وارد زمینه‌هایی می‌شود که بخش‌های دیگر توان انجام آن را نداشته باشند، مانند جنگ تحملیلی که به خاطر گسترش جبهه و توان آن روز ارتش، سپاه وظیفه داشت با تمام وجود وارد صحنه نبرد شود و امروز نیز در موضوعات اقتصادی همین روال را داریم.

    * یکی از اقدامات مهم قرارگاه خاتم این بود که در بخش‌هایی که بخش خصوصی توان انجام آن‌را داشت، وارد نمی‌شد و تنها به پروژه‌هایی می‌پرداخت که دیگر نهادها و بخش خصوصی به خاطر مسائل مختلف توان انجام آن‌را نداشتند و این روند در آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد.
نظرات بینندگان