arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۱۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۷ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۰
جاي خالي روحانيون در پاستور

پس از سقاي بي ريا و آقاتهراني نوبت به حائري شيرازي رسيد

معلمان و مشاوران اخلاق دولت يكي، يكي از پاستور مي روند. كم نبودند علما و روحانيوني كه از ابتداي سال جاري نقد عملكرد دولت دهم را در دستور كار خود قرار دادند و مستقيم و غيرمستقيم بر حضور اسفنديار رحيم مشايي در كابينه محمود احمدي نژاد تاختند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرزانه آئینی: معلمان و مشاوران اخلاق دولت يكي، يكي از پاستور مي روند. كم نبودند علما و روحانيوني كه از ابتداي سال جاري نقد عملكرد دولت دهم را در دستور كار خود قرار دادند و مستقيم و غيرمستقيم بر حضور اسفنديار رحيم مشايي در كابينه محمود احمدي نژاد تاختند.

به گزارش انتخاب، روزگاري اينها از حاميان شاخص احمدي نژاد و دولتش به شمار مي رفتند اما امروز از جمله روحانيوني محسوب مي شوند كه اخيرا به جرگه منتقدان دولت پيوسته اند و نقد هايشان سبب شكل گيري مرزبندي هاي جديد ميان حوزه و روحانيت با دولت شده است.

 به عنوان مثال اگر روزي رسانه ها از آيت الله مصباح يزدي به عنوان پدر معنوي احمدي نژاد نام مي بردند امروز اما آيت الله مصباح يزدي به خاطر حمايت احمدي نژاد از مشايي و يارانش كه به جريان خاص شهره شده اند در صف اول منتقدان دولت قرار گرفته است كه به صراحت از وابستگي رييس جمهور به جريان مذكور نقد و گلايه مي كند، همچنين گلايه از نحوه برخورد با جريان خاص، گراني و تورم در كشور و بيكاري محور هاي انتقاد مراجع مذكور از دولت و در راس آن احمدي نژاد است.

 به اين ترتيب اگر روزي خبر مي رسيد كه به خاطر كم توجهي هاي دولت به جايگاه علما و روحانيت و برخي مواضع پاستور همچون اصرار بر حضور زنان در ورزشگاه ها، بي توجهي به نظرات قم در عزل و نصب ها يا بي اعتنايي دولت به نظر علما در امور مذهبي و ديني و... مراجع تقليد دولتمردان را به حضور نپذيرفتند. امروز مواضع آنها كه هر از چندگاهي در لابه لاي كلاس هاي اخلاق شان به بيرون راه مي يابد رسما از فاصله گرفتن دولت با علما و روحانيت خبر مي دهد، چنانچه حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد غروي يكي از اعضاي شوراي عالي حوزه علميه قم بر اين امر مهر تاييد مي زد و چندي پيش با تاييد سردي روابط دولت و مراجع به خبر گفت كه متاسفانه دولت نسبت به اين قضيه حساسيتي ندارد و اگر مراجع در اين امور سكوت مي كنند به خاطر مصالح نظام است.
    
    شيب تند انتقادات عامل خروج روحانيون از پاستور
    همين امر يعني شيب تند انتقادات علما و روحانيون حوزه سبب شده است تا روحانيوني كه حضورشان در پاستور زماني به عامل تقويت رابطه دولت و روحانيت تعبير مي شد عطاي سمت هايشان در كابينه را به لقايش ببخشند و يكي پس از ديگر از پاستور بروند. اين خروج ها كه در سال جاري با تاييد استعفاي سقاي بي ريا مشاور امور روحانيت احمدي نژاد كليد خورد با غيبت هاي مكرر مرتضي آقاتهراني و آيت الله حايري شيرازي دو استاد اخلاق كابينه در نشست هاي پاستور روند صعودي در پيش گرفته است: صعودي بدان جهت كه اگر اوايل سال سقاي بي ريا مشاور امور روحانيون دولت كه زماني مدعي بود در خارج از كشور مواضع احمدي نژاد را مي پرستند علت استعفايش از كابينه را ميسر نبودن شرايط ادامه همكاري با دولت عنوان كرد و بدون اشاره به ممانعت فرد يا جريان خاصي در روند برنامه هايش حاضر به ترك پاستور شد. پس از آن مرتضي آقاتهراني معلم اخلاق دولت كه نفوذ كلامش بر نمايندگان حامي دولت در بهارستان بارها و بارها ثابت شده است بدنبال قهره يازده روزه احمدي نژاد از رياست جمهوري و حمايت هاي بي پرده وي از مشايي و يارانش در كابينه تا حدودي كمتر از گذشته به حمايت از دولت در بهارستان پرداخت و ديگر خبري از حضور وي در نشست هاي پاستور منتشر نشد.

 آيت الله حايري شيرازي ديگر استاد اخلاق كابينه احمدي نژاد نيز روحاني است كه اين روزها با دولت اعلام مرزبندي كرده است و در جديدترين موضعش به عملكرد مشايي به عنوان نزديك ترين دوست دومين شخصيت نظام خرده گرفته است. وي ديروز در نامه يي سرگشاده خطاب به مشايي از «نگاه غيرجامع» وي سخن گفته و در لحني كه آن را مي توان «حمايت از رييس جمهور» خواند، خطاب به رييس دفتر رييس جمهور تصريح كرده است: اينجانب مورد به مورد اموري را كه براي دفاع از اسلام و راه انساني اسلامي، جناب آقاي رييس جمهور را قانع كرده ايد و بعد از آن بيان كرده ايد ذكر مي كنم. در تمام موارد، مدعا، مطلب ناحقي نيست بحث در عدم جامعيت دليل است.

آيت الله حايري شيرازي در ادامه با اشاره به موضوع منشور كورش نوشته است: ما از منشور كوروش دفاع مي كنيم و از ميراث فرهنگي خود حفاظت مي كنيم چون پايه مليت ماست. پايه وحدت ملي ماست. استخوان فرهنگ ما است.

به گزارش انتخاب به نقل از اعتماد، آيت الله حايري شيرازي كه پيش از اين، چهارشنبه هر هفته به عنوان معلم اخلاق هيات دولت در پاستور حضور مي يافت: پس از حضور در دولت به حمايت از برخي ايده هاي رييس جمهور - از جمله در موضوع عفاف و حجاب- پرداخت. پيوستن حايري شيرازي به منتقدان دولت و خروج سقاي بي ريا از پاستور و در پي آن خالي شدن ساختمان ارتباط دولت با روحانيت خبر از تغيير سبك تعامل روحانيت با پاستور مي دهد كه اگر فعلادر لواي انتقاد به جريان خاص پنهان شده است اما در آينده يي نه چندان دور آشكار خواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
داری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
0
3
سقای بی ریا !!!!!!!!!!!!! واقعا آخر بی ریایی!! فامیل قبلیش چی بوده ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
همه شما سر و ته یک کرباس هستید . از همدیگر انتقاد نکنید .
نظرات بینندگان