arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۲۰۲۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۹ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶

آمریکا: نگران حضور ایران در مذاکرات آستانه هستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه ای از حضور ایران در مذاکرات صلح سوریه در آستانه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از العالم، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد دولت این کشور همچنان نگران حضور ایران در مذاکرات آستانه است.

وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه در بیانیه‌ای ضمن بیان ادعاهای بی‌پایه علیه ایران از توافق بر سر ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه استقبال کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ خود اعلام کرد اشتورات جونز، دستیار موقت وزیر خارجه به عنوان نماینده این کشور در نشست آستانه حضور پیدا کرده است. با این وجود، واشنگتن به صورت مستقیم در مذاکرات حضور پیدا نکرده است.
در این بیانیه آمده است: «ایالات متحده آمریکا از هر گونه تلاشی که بتواند خشونت در سوریه را به صورت واقعی کاهش دهد، دسترسی‌های آزاد بشردوستانه را تضمین کند، انرژی‌ها را روی شکست داعش و سایر تروریست‌ها متمرکز کند و شرایط را برای حل و فصل سیاسی درگیری‌ها مهیا کند، حمایت می‌کند.»

وزارت خارجه آمریکا ضمن تمجید از تلاش‌های ترکیه و روسیه برای حصول این توافق به تکرار ادعاها علیه ایران پرداخته است.

در این بیانیه ادعا شده است: «ما کماکان نگرانی‌هایی درباره توافق آستانه از جمله حضور ایران به عنوان «ضامن»، داریم. اقدامات تهران در سوریه تنها به خشونت‌ها دامن‌زده‌اند نه اینکه آن را متوقف کرده باشند و حمایت بی‌قید و شرط ایران از رژیم بشار اسد باعث تداوم رنج مردم عادی سوریه شده است.»

وزارت خارجه آمریکا در پایان تأکید کرده این کشور با توجه به شکست توافق‌های قبلی، لازم می‌داند که «محتاط» باشد.

روسیه، ترکیه و ایران امروز پنجشنبه در آستانه پایتخت قزاقستان اعلام کردند به توافقی برای کاهش خشونت در مناطق معینی از سوریه دست پیدا کرده‌اند.
نظرات بینندگان