arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۳ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۰

بهمنی: نياز باشد 600 باب از 700 صرافي را مي‌بنيديم

رييس كل بانك مركزي گفت: انحصار طلا و ارز در دست بانك مركزي است و ورود آن به كشور بدون هماهنگي با ما قاچاق محسوب شده و با آن برخورد مي‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس كل بانك مركزي گفت: انحصار طلا و ارز در دست بانك مركزي است و ورود آن به كشور بدون هماهنگي با ما قاچاق محسوب شده و با آن برخورد مي‌شود.

محمود بهمني در گفت‌وگو با خبرنگار بانك و بيمه ايسنا اظهار كرد: بانك مركزي با قاچاقچيان شمش طلا در كشور به شدت برخورد مي‌كند و هيچ شخص، سازمان يا نهادي حق ندارد بدون آگاهي و اطلاع بانك مركزي طلا و ارز از كشور خارج يا وارد كند.

وي درباره اقدام بانك مركزي براي مقابله با دلالان بازار اظهار كرد: عده‌اي تلاش مي كنند تا اقدامات بانك مركزي را زير سوال ببرند اما اقدامات و تلاش‌هايي كه در طول چند سال اخير براي جلوگيري از فعاليت دلالان در بازار صورت داديم بر كسي پوشيده نيست. در تمام كشورها دزد هست و اگر نبود پليس هم نبود بنابراين تخلف هميشه يك قدم جلوتر از پليس است و تا تخلفي نشود نمي توان به سراغش رفت.

وي ادامه داد: ما نمي‌گوييم كه تخلف نيست بلكه هست و حتما هم با آن برخورد مي‌كنيم اما برنامه ما همواره جلوگيري و برخورد با قانون شكنان بوده و اگر اين كار را نمي‌كرديم اكنون نرخ ارز به هزار و 120 تومان نمي‌رسيد چنانچه بستن چندين هزار موسسه مالي و اعتباري كار ساده و آساني نبود.

رييس كل بانك مركزي همچنين در مورد نصب نرم‌افزارهاي كنترل عمليات صرافي‌ها گفت: با نصب نرم‌افزارهاي مذكور هر عملياتي كه در صرافي‌ها انجام گيرد، ثبت مي‌شود، همان‌طور كه 30 صرافي را بستيم نياز باشد صرافي‌هاي بيشتري را مي‌بنديم حتي اگر ايجاب كند 600 صرافي از 700 صرافي را هم مي‌بنيديم.

بهمني افزود: در حال حاضر با نصب نرم‌افزار در صرافي‌ها هرگونه عمليات در صرافي‌ها را رصد مي كنيم هرچند منكر فعاليت‌هاي پنهاني نيستيم ولي اطمينان مي‌دهيم كه واحدهاي متخلف را به مرور شناسايي و با آنها برخورد مي‌كنيم.
نظرات بینندگان